لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۸

در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در فاریاب ده تن کشته شده‌اند


آرشیف، سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایت فاریاب
آرشیف، سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایت فاریاب

مقام‌های محلی فاریاب می‌گویند در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در این ولایت بر علاوه تلفات هنگفت مالی ده تن کشته، دو تن لادرک و ۲۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بارندگی‌های شدید اخیر در ولایت فاریاب باعث سرازیر شدن سیلاب‌ها در برخی ولسوالی‌ها بشمول شهر میمنه گردیده‌است.

این سیلاب‌ها بر علاوه تلفات جانی، برای مردم در ولسوالی‌ها‌ی پشتونکوت‌، خواجه سبزپوش، شیرین تگاب، دولت آباد، قرغان و در شهر میمنه خسارات هنگفت مالی نیز وارد کرده‌‎است.

احمد جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب امروز شنبه ۱۰ حمل ۱۳۹۸ به رادیو آزادی گفت از اثر سرازیر شدن این سیلاب‌ها در محلات مذکور هزاران منزل مسکونی و پل و پلچک‌ تخریب و در حدود ۲۰هزار مواشی تلف شده‌اند.

آقای بیدار تلفات جانی را ده تن عنوان نموده گفت ۲۵ تن دیگر زخمی و دو تن هم لادرک می‌باشند.

وی هم‌چنان افزود، شماری از باغ‌ها نیز در این ولایت طعمه سیلاب شده و افزون بر آن هزاران جریب زمین‌ زراعتی نیز تخریب گردیده‌اند.

وی می‌گوید:

"در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها که از سه روز تاکنون جریان دارد در این ولایت گزارش‌هایی که برای ما رسیده هزاران منزل مسکونی تخریب، حدود ۲۰ هزار مواشی تلف شده و ده تن کشته ۲۵ تن زخمی و دو تن هم لادرک شده‌اند و امکان دارد این ارقام افزایش یابد."

آرشیف، خانۀ مسکونی که در اثر سیلاب در فاریاب تخریب شده‌است
آرشیف، خانۀ مسکونی که در اثر سیلاب در فاریاب تخریب شده‌است

ولسوالی شیرین تگاب نیز یکی از جمله ساحات متضرر شده ناشی از سیلاب‌ها می‌باشد.

شماری از باشندگان این ولسوالی می‌گویند در قریجات چند تن مریض شده و در حالت کُما می‌باشند، اما سیلاب تمامی راه‌های مواصلاتی به شفاخانه را بسته‌است.

عتیق الله اسحق زی و گل احمد دو تن از آنان در مورد چنین می‌گویند:

"گوسفند‌های ما را سیلاب برده و چهار طفل هم که همراه گوسفندان بود کشته شدند. خانه‌های مردم تخریب شده و فعلاً هم چند مریض داریم در قریه جلریز که سیلاب راه‌ها را بسته‌است، آن‌ها را به شفاخانه انتقال داده نمی‌توانیم."

"خیلی زمین‌های ما زیر سیلاب شده و گندم‌های ما هم تخریب شده هیچ چیز نمانده خانه ما تخریب شده و بدون سرپناه ماندیم."

در همین حال مقامات محلی فاریاب از دفاتر امداد رسان می‌خواهند تا بخاطر دست‌گیری متضررین سیلاب‌ها در این ولایت همکاری نمایند.

با این همه مسئولین ریاست حوادث طبیعی فاریاب می‌گویند تیم‌ها بخاطر سروی متضررین هم در ولسوالی و هم در داخل شهر ایجاد شده همزمان با آن‌ کمک‌های عاجل و پس از سروی کمک‌های اساسی بشمول پول نقد به آسیب دیده‌ها توزیع خواهد شد.

اکرام کرم، فاریاب

XS
SM
MD
LG