لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۸

ایران ممنوعیت بر مسابقات میان ورزشکاران ایرانی و اسرائیلی را رفع کرد


آرشیف
آرشیف

ایران ممنوعیت مسابقات میان ورزشکاران ایرانی و اسرائیلی را از میان برداشته است.

گفته می‌شود هدف عمده این اقدام رفع موانع موجود سد راه شرکت ایران در بازی‌های المپیک توکیو است.

ممنوعیت مسابقات میان ورزشکاران ایرانی و اسرائیلی را پارلمان ایران از میان برداشته است.

حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دیروز (یکشنبه) گفت، ‌این کمسیون به پیشنهاد وزارت ورزش مادۀ ممنوعیت مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی را حذف کرده‌است.

ساعاتی بعد ازین بیانات، مجتبی ذوالنور رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که پیشنهاد حذف این طرح از سوی وزارت ورزش مطرح شده، ولی هنوز قطعی نیست و تصمیمی‌که به نفع کشور است گرفته می‌شود.

وی بعداً در صحبتی با آژانس خبری تسنیم حذف این طرح را تأیید کرد.

مجتبی ذوالنور
مجتبی ذوالنور

پیش از این در مادۀ یازدهم این طرح آمده بود که "هر گونه مسابقه یا رقابت ورزشی بین ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران و اسرائیل ممنوع است."

پس از اعلام این طرح، هشدارهای زیاد در مورد احتمال تعلیق در امور ورزش ایران مطرح شده بود.

پدرام الوندی، معاون خبرگزاری ایرنا، در صفحه تویترش نوشت که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز از دست دادن فرصت شرکت ایرانیان در بازی‌های المپیک توکیو شود.

این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که فدراسیون جهانی جودو سال گذشته به دلیل فشار مقام‌های ایرانی برای باخت اجباری ورزشکاران جودو که با هدف رویارو نشدن با رقبای اسرائیلی صورت می‌گرفت، کلیه فعالیت‌های بین‌المللی جودوی ایران را به حالت تعلیق درآورد.

مقام‌های وزارت ورزش ایران در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای رفع این تعلیق کرده‌اند، ولی فدراسیون جهانی جودو گفته است در صورت برگزاری یک مسابقه دوستانه بین تیم‌های ملی جودوی ایران و اسرائیل، تعلیق برداشته می‌شود.

میر اسماعیلی
میر اسماعیلی

آرش میر اسماعیلی، رئيس فدراسیون جودو که در ماه‌های گذشته پیگیر رفع تعلیق این فدراسیون بوده، اخیراً هشدار داد که این ماجرا ممکن است در کل مشکلاتی را برای ورزش ایران ایجاد کند.

XS
SM
MD
LG