لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۲

ثبت بیشترین موارد مثبت ویروس کرونا پس از ماه اپریل در امریکا


بیمار ویروس کرونا تحت تداوی در یکی از شفاخانه‌های امریکا
بیمار ویروس کرونا تحت تداوی در یکی از شفاخانه‌های امریکا

ایالات متحده بلندترین رقم موارد مثبت ویروس کرونا را بعد از ماه اپریل تأیید کرده‌است.

ثبت افزایش موارد جدید مثبت ویروس کرونا زنگ خطریست به امریکا که در یک شبانه روز ۳۴ هزار مورد جدید 'کووید-۱۹' را ثبت کرده‌است.

این بلندترین رقم از اواخر ماه اپریل به این‌سو، در این کشور است.

این رقم موارد مثبت ویروس کرونا در یک شبانه روز در امریکا بعد از آزمایش‌های زیاد این ویروس ثبت می‌شود.

اما مقام‌ها در این مورد خیلی نگران اند. زیرا، موارد جدید این ویروس در یک ماه گذشته سیر نزولی خود را طی می‌کرد و در برخی ایالت‌ها تعداد بیماران در بسترهای شفاخانه هم کمتر شده بود.

والی ایالت تگزاس از مردم خواست که در خانه‌های‌شان بمانند. چرا که، این ایالت به "شیوع گستردهٔ" ویروس کرونا روبه‌رو است.

بیمار کووید-۱۹ در امریکا
بیمار کووید-۱۹ در امریکا

در این حال والی ایالت آریزونا از مردم خواسته که ماسک بپوشند.

در تگزاس که در اول ماه می قرنطین را رفع کرد، در دو هفته آخر شاهد ثبت دو برابر موارد بستری بیماران در شفاخانه‌ها و سه برابر موارد جدید مثبت ویروس کرونا بوده است.

ایالت کالیفورنیا دیروز چهارشنبه (۲۴ جون) در ۲۴ ساعت ۷ هزار مورد جدید را ثبت کرده و همزمان در ایالت فلوریدا در یک روز، پنج و نیم هزار نفر جدیداً به این ویروس مبتلا شده‌اند.

این رقم ۲۵ درصد افزایش را نسبت به هفتهٔ قبل نشان می‌دهد.

اکثریت موارد جدید در ایالت‌های جنوب و جنوب غرب امریکا ثبت شده، در حالی‌که ایالت‌های مانند نیویارک و نیوجرسی که کانون موارد مثبت ویروس کرونا در ایالات متحده بودند، اکنون موارد این ویروس کاهش یافته است.

بیماری 'کووید-۱۹' که در اثر ابتلا به ویروس کرونا سبب می‌شود، جان بیش از ۱۲۰ هزار نفر را در امریکا گرفته که بزرگ‌ترین رقم در جهان به حساب می‌رود.

در امریکا تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۳ صد هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

پوهنتون جانز هاپکنز شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان را ۴۸۰ هزار نفر از جمع ۹ میلیون و ۳ صد هزار تن، ثبت کرده‌است.

گورستان بیماران کووید-۱۹ در برازیل
گورستان بیماران کووید-۱۹ در برازیل

وزارت صحت عامهٔ برازیل، کشوری در امریکای لاتین که در حال حاضر نقطهٔ داغ شیوع ویروس کرونا در جهان است، دیروز چهارشنبه ۴۲ هزار مورد جدید مثبت ویروس کرونا را ثبت کرده و همچنان گفته که نزدیک به ۱،۲۰۰ نفر جدیداً جان باخته اند.

در این کشور از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا بوده و نزدیک به ۵۴ هزار تن جان باخته اند.

برازیل در جهان بعد از امریکا در ردیف دوم قرار دارد.

در بریتانیا انجمن‌های صحی این کشور به صدراعظم بوریس جانسون به‌خاطر رفع محدویت‌ها در این کشور شدیداٌ هشدار داده، می‌گوید، احتمال موج جدید و بلند رفتن بار دیگر موراد مثبت ویروس کرونا وجود دارد.

آرشیف، لندن
آرشیف، لندن

وزارت صحت عامهٔ اوکراین می‌گوید، شفاخانه‌های بیشتر باز خواهند شد تا بیماران 'کووید-۱۹' را بستری کنند، زیرا شفاخانه‌های موجود دیگر گنجایش بیماران بیشتر را ندارند.

در ضمن حکومت هالند رفع گستردهٔ محدویت‌ها به‌خاطر ویروس کرونا را اعلام کرد که از اول ماه جولای تجمع‌ها در بیرون از محل‌های سربسته، دیدار گروهی مردم در رستوران‌ها و آغاز خدمات ترانسپورتی را اجازه می‌دهد.

XS
SM
MD
LG