لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۹

نظام الدین قیصاری به اتهام جعل اسناد در تهران بازداشت شد


نظام الدین قیصاری، یکی از فرماندهان پیشین حزب جنبش اسلامی افغانستان
نظام الدین قیصاری، یکی از فرماندهان پیشین حزب جنبش اسلامی افغانستان

خبرگزاری نیمه رسمی تسنیم گزارش داده است که نظام الدین قیصاری، یکی از فرماندهان پیشین حزب جنبش اسلامی افغانستان به دلیل آنچه جعل اسناد خوانده، در تهران بازداشت شده.

به گزارش امروز سه‌شنبه تسنیم، مهدی محمودی، مدیر عمومی امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت داخلۀ ایران در گفت‌و‌گو با تسنیم گفته است که قیصاری به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و در آنجا به برخی امور خلاف قانون در رابطه به مدارک هویتی مهاجران افغانستان اقدام کرده.

در ادامه محمودی افزوده که قیصاری با افتتاح سه دفتر غیرقانونی در تهران، کرج و حومه پایتخت، اقدام به جعل اسناد هویتی برای مهاجران افغان به ویژه مهاجران فاقد هرگونه مدرک اقامتی می‌کرد و در بدل از این افراد پول می‌گرفت.

آقای قیصاری به عنوان یکی از چهره‌های نزدیک به مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش اسلامی افغانستان شناخته می‌شد.

نزدیکان قیصاری برای تبصره در این مورد تا هنوز دستیاب نبوده اند.

خبر بازداشت آقای قیصاری در حالی است که خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا به روز شنبه به نقل از یک اطلاعیه وزارت داخلۀ ایران خبر داد که برخی‌ها به عنوان نمایندۀ مهاجران در ایران سودجویی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ادارۀ عمومی امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت داخلۀ ایران به مهاجران افغان اعلام کرده که مرجع رسمی و قانونی رسیدگی به امور مهاجران صرفاً همین اداره و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط اند و هیچ مرجعی دیگر «وجاهت قانونی» ندارد.

در حال حاضر میلیون‌ها افغان به گونۀ قانونی و غیرقانونی در ایران زندگی می‌کنند.

شورای مهاجران ناروی هفتۀ گذشته گفت که پس از به قدرت رسیدن طالبان در سال روان در افغانستان، حدود سه صد هزار افغان به ایران رسیده اند.

در ادامه گفته شده است که روزانه بین ۴ هزار تا ۵ هزار افغان بشمول کودکان و زنان برای مصون ماندن از طریق عبورگاه‌های مرزی از افغانستان به ایران فرار می‌کنند.

XS
SM
MD
LG