لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۴

جو بایدن: به اقدامات روسیه متحدانه، واضح و سرزنش آمیز پاسخ خواهیم داد


جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

رئیس جمهور امریکا از استقرار نظامیان بیشتر کشورش در حوزه بالتیک خبر می‌دهد تا آنها از متحدین ناتو در شرق اروپا محافظت کنند.

جو بایدن شام گذشته (۲۲ فبروری) با این اعلام همچنان گفت که در صورت هر گونه تحرک نظامی از جانب روسیه، امریکا و متحدانش، مشترکاً پاسخ می‌دهند: "دروازه ایالات متحده امریکا، متحدان و شریکانش برای دیپلماسی باز خواهد بود، در صورتی که جدی باشد. از اقدام‌های روسیه قضاوت می‌کنیم نه حرف هایش. آنچه که روسیه به آن در آینده اقدام می‌کند، متحدانه، واضح و سرزنش آمیز پاسخ خواهیم داد."

رئیس جمهور بایدن همچنان گفت که ایالات متحده به ارسال تجهیزات دفاعی به اوکراین ادامه خواهد داد.

همچنان شمار نیروهای امریکایی در حوزه بالتیک، در لیتوانیا، ایستونیا و لتویا افزایش خواهد یافت.

پس از استقرار بیش از ۱۵۰ هزار نظامی روسیه در مناطق مرزی، نگرانی از وقوع جنگ و حمله بر اوکراین افزایش یافته.

مسکو گفته که قصدی برای حمله ندارد اما با این هم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شام دوشنبه (۲۱ فبروری) با امضای فرمانی، دونتسک و لوهانسک دو منطقۀ جدایی طلب اوکراین را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت شناخت و نیروهای نظامی را به هر دو منطقه اعزام کرد.

این اقدام‌ها، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و در کنار اتحادیه اروپا، ایالات متحده امریکا تحریم‌های تازه را علیه روسیه اعلام کرد.

جو بایدن شب گذشته گفت که نخستین مرحله تحریم‌ها بر روسیه به اجرا گذاشته شده که در نتیجه دو نهاد مالی این کشور با محدودیت‌های جدی به همراه می‌شوند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG