لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۲

هاریس: نهاد‌های مالی و صنایع کلیدی روسیه در صورت حمله به اوکراین هدف قرار خواهند گرفت


کامالاهریس معاون رئیس جمهور امریکا
کامالاهریس معاون رئیس جمهور امریکا

کامالاهریس معاون رئیس جمهور امریکا می‌گوید که در صورت تهاجم بیشتر روسیه به اوکراین، قلمرو شرقی ناتو را تقویت خواهند کرد.

خانم هریس این را امروز شنبه (۱۹ فبروری) در سخنرانی در نشست امنیتی مونیخ گفت: "می توانم با اطمینان کامل بگویم که اگر روسیه قلمرو بیشتر اوکراین را اشغال کند ایالات متحده به همراه متحدان و شرکای ما هزینه‌های اقتصادی قابل توجه و بی‌سابقه‌ای را اِعمال خواهند کرد. نهاد‌های مالی و صنایع کلیدی روسیه را هدف قرار خواهیم داد."

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمیای اوکراین را به خاکش وصل ساخت و از جدایی طالبان در شرق اوکراین در جنگ علیه حکومت آن کشور حمایت کرد.

یک روز پیش، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده گفت که او متقاعد شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته که به اوکراین حمله کند.

روسیه دست کم ۱۵۰ هزار تن از نیروهایش را در امتداد مرز‌های اوکراین مستقر کرده است.

از سوی دیگر ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو امروز شنبه از روسیه خواست که "آمادگی برای جنگ" را پایان دهد و راهِ حل دیپلماتیک را به بحران در مرز اوکراین جستجو کند.

ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو
ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو

ستولتنبرگ در سخنرانی در نشست امنیتی مونیخ گفت که در نامۀ به سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه خواسته است که در دیالوگ در شورای ناتو- روسیه سهم بگیرد.

او افزود، در این باره که گویا روسیه نظامیان خود را از مرز‌های اوکراین دُور کرده است هیچ نشانۀ وجود ندارد.

پیشتر دفتر ریاست جمهوری اکراین گفت که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور با وجود هشدار‌ها در بارۀ حملۀ احتمالی روسیه به اوکراین امروز شنبه در نشست امنیتی مونیخ شرکت خواهد کرد و دوباره به اوکراین برخواهد گشت.

اولین بار است که روسیه نماینده‌اش را برای اشتراک در این نشست نفرستاده است.

مرتبط

XS
SM
MD
LG