لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۶

افغانستان جام بازی‌های کریکت ۲۰ اووره در برابر بنگلادش را کسب کرد


دو بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان
دو بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان

افغانستان با ضربۀ شش امتیازی درویش رسولی دومین و آخرین مسابقه سلسله بازی‌های بیست اووره در برابر بنگلادش را برنده شد.

تیم افغانستان نخست توپ اندازی کرد. بنگلادش در بیست اوور ۱۱۵ امتیاز کسب نمود.

تیم افغانستان با از دست دادن صرف دو ویکت در حالیکه ۱۴ توپ داشت بازی را برنده شد. عظمت الله عمرزی و فضل الحق فاروقی برای تیم افغانستان هر یک سه ویکت گرفتند. راشد خان و محمد نبی هم یک یک ویکت گرفتند.

فضل الحق بخاطر درخشش در بازی دیروز و بازی قبلی بهترین بازیکن این سلسله بازی‌ها شناخته شد: "در تیم ما بازیکنان جوان بودند. ما به خود اطمینان داشتیم. ظرفیت را که داشتیم به کار انداختیم. برای من جای بسا افتخار است که در برابر بازیکنان بزرگ به رقابت پرداختم و بهترین بازیکن سلسله بازی شدم."

در این میان محمد نبی کاپیتان تیم افغانستان می‌گوید در بازی در مقابل بنگلادش به شماری از بازیکنان جوان فرصت داده شد. وی می‌افزاید که تلاش می‌کند که برای جام جهانی بیست اووره و جام آسیا نیز یک تیم قوی تشکیل دهد: "بچه‌ها در نیمه اول در قسمت‌ بالنگ و فیلدنگ بازی خوب انجام دادند. سپس در بتنگ هر چند یک ویکت با سرعت از دست داده شد ولی حضرت‌الله زازی و عثمان غنی در میدان باقی ماندند. ما تلاش می‌کنیم که برای جام جهانی آینده و جام آسیا یک تیم جوان تشکیل دهیم."

افغانستان و بنگلادش در دوبازی بیست اوره یک- یک با هم مساوی شدند ولی چون تیم افغانستان مهمان بود جام قهرمانی را کسب کرد.

قبل از این دو بازی بیست اوره، تیم‌های افغانستان و بنگلادش ضمن رقابت‌های سوپر لیگ برای راه یابی مستقیم به جام جهانی سال ۲۰۲۳ سه بازی انجام دادند. افغانستان ازین جمله دو را باخت و یکی را برنده شد.

XS
SM
MD
LG