لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۲

گزارش ها: تعدادی از سربازان پاکستانی به اسارت طالبان پاکستان در آمده اند


اردوی پاکستان در این اواخر درگیری های با تحریک طالبان پاکستانی داشته است
اردوی پاکستان در این اواخر درگیری های با تحریک طالبان پاکستانی داشته است

در یک نوار تصویری تازه که در اختیار رادیو آزادی قرار گرفته است٬ دیده میشود که تعدادی از سربازان پاکستانی در نزدیکی مرز با افغانستان٬ به اسارت طالبان پاکستانی در آمده اند.

این ویدیو را یکی از باشندگان ولایت خوست نزدیک به مرز وزیرستان شمالی به رادیو آزادی فرستاده و ادعا می‌کند که ناوقت روز شنبه در ساحهٔ تحصیل خان وزیرستان شمالی میان نظامیان پاکستانی و تحریک طالبان پاکستانی٬ درگیری صورت گرفته است.

این مهاجر وزیرستانی به شرط ننوشتن نامش در گزارش به رادیو آزادی گفت: « در ساحهٔ دواگر و غلام خان که آن سوی مرز است میان نظامیان پاکستانی و طالبان پاکستانی درگیر صورت گرفته و طالبان دو پوسته امنیتی نظامیان پاکستان را تصرف کرده اند.»

اما کدام منبع مستقل تا هنوز این ویدیو را تایید نکرده است.

این در حالی است که پاکستان بار دیگر ادعا کرده است که فعالیت‌هایی در برابر نظامیان شان از خاک افغانستان انجام می‌شود.

رانا ثناالله خان، وزیر امور داخلهٔ پاکستان در صفحهٔ تویتر خود نوشته است، "این گونه رویداد ها قابل پذیرش نیستند و برای جلوگیری از فعالیت های هراس افگنی باید هرچهٔ زودتر اقدام صورت ‌گیرد."

در همین حال، ادارهٔ روابط عامهٔ ارتش پاکستان به رسانه های پاکستانی گفته است که سه سرباز آنان در نتیجهٔ حملهٔ روز شنبه که از خاک افغانستان به وزیرستان شمالی صورت گرفت٬ کشته شدند.

این اداره گفته است که انتظار دارد که حکومت طالبان در آینده اجازه چنین فعالیت ها را ندهد.

طالبان در مورد ادعا های تازه مقامات پاکستانی و وقوع خشونت های تازه مرزی٬ تبصره یی نکردند.

اما پیش از این ذبیح الله مجاهد گفته بود، از قلمرو افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمیشود.

اردوی پاکستان در حالی به تازگی کشته شدن سه نظامی اش را گزارش می‌دهد که هفتهٔ‌ پیش نیز هشت سرباز پاکستانی در دو رویداد جداگانه در وزیرستان شمالی در نتیجه حملهٔ طالبان پاکستانی کشته شده بودند.

ارتش پاکستان در واکنش به این رویداد ها٬ بر ولایت های خوست و کنر بمباردمان هوایی انجام داد که نزدیک به ۵۰ تن کشته شدند و بیشتر از ۲۰ نفر زخم برداشتند.

این بمباردمان ها که در آن افراد غیر نظامی افغان کشته و زخمی شدند٬ واکنش های گستردهٔ‌ را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.

XS
SM
MD
LG