لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۹:۳۹

درگیری ها در پنجشیر؛ جبههٔ مقاومت ادعای پیشرو کرده است٬ اما طالبان رد کردند


عکس : شماری از اعضای جبههٔ مقاومت ملی افغانستان در ولایت پنجشیر
عکس : شماری از اعضای جبههٔ مقاومت ملی افغانستان در ولایت پنجشیر

گزارش های ضد و نقیض از نبرد و دستآورد ها در ولایات پنجشیر و تخار منتشر شده است. طالبان و افراد جبههٔ مقاومت ملی افغانستان از عصر روز جمعه در بخش های از این ولایت درگیر شده اند٬ خبر موثقی در مورد وجود ندارد.

جبههٔ مقاومت ملی صبح روز شنبه در یک خبرنامه نگاشته است که نیروهای آنان بر قطعهٔ سرخ طالبان که تلاش داشتند بازرسی خانه به خانه را در ولسوالی‌های آبشار و درۀ پنجشیر آغاز کنند، حمله کرده اند.

این جبهه ادعا می‌کند که تا‌اکنون به جز از مراکز این دو ولسوالی٬ تمامی بخش‌های آن‌ها در تصرف نیروهای جبهۀ مقاومت ملی درآمده اند. در این اعلامیه همچنان گفته شده است که ۱۵ تن از طالبان در این درگیری‌ها کشته شدند.

جبههٔ مقاومت: برخی ساحات ولسوالی های دره و آبشار به تصرف ما در آمده است

ادعایی که طالبان آن را رد می‌کنند و می‌گویند هیچ درگیری در این بخش‌ها صورت نشده است.

با این حال یک فرمانده جبههٔ ملی مقاومت که در این درگیری‌ها در پنجشیر دخیل است به شرط فاش نشدن نامش، در یک پیام به رادیو آزادی تائید کرده است که در این درگیری‌ها طالبان تلفات سنگین داشته اند و نیز تمام نقاط ولسوالی‌های دره و آبشار از وجود طالبان پاکسازی شده و مرکز‌های این ولسوالی‌ها در محاصره اند. اما طالبان این ادعا ها را‌ نمی‌پذیرند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان


ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان صبح روز شنبه به رادیو آزادی گفت، در این ساحات هیچ درگیری صورت نگرفته است.

« هیچ رویداد بزرگی نداریم، نه هم کدام درگیری صورت گرفته، تصرف خو حرف دور است حتی بینی کسی هم خون نشده است، آن‌ها تشویش خلق می‌کنند، در تخار نیز چنین ادعا کرده بودند،‌ اما حقیقت ندارد.»

طالبان: هیچ درگیری در منطقه رخ نداده است

xhgfhk
اما ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از سوی برخی از مسئوولان جبههٔ مقاومت ملی و رسانه‌ها درگیری‌های تازه را در پنجشیر نشان می‌دهند.

در یکی از ویدیوها صدای حمید خراسانی یکی از حامیان طالبان نیز شنیده می شود که فرمان جنگ و تیراندازی را می دهد. حمید خراسانی در ویدئوی دیگری در مورد جنگ پنجشیر می‌گوید، نیروهای طالبان در منطقه حضور پررنگی داشته و برای مبارزه با جبههٔ مقاومت ملی آمادگی کامل دارند.

پیش از این، گزارش های در مورد درگیری میان جبههٔ مقاومت ملی و طالبان در بدخشان، تخار، مزار شریف، پروان و بعضی مناطق دیگر نیز نشر شده اند که در آن‌ها ادعای وارد شدن تلفات بر هر دو طرف نشده است.

XS
SM
MD
LG