لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۹:۴۰

طالبان به بازداشت و کشتار افراد ملکی در پنجشیر متهم شدند؛ طالبان: حقیقت ندارد


اعضای جبهه مقاومت ملی در شمال افغانستان
اعضای جبهه مقاومت ملی در شمال افغانستان

جبهه مقاومت ملی در افغانستان نیروهای طالبان را به بازداشت غیر نظامیان متهم کرده می گوید که طالبان در کنار بازداشت ها٬ تعدادی را نیز کشته اند.

بر بنیاد گزارش خبرگزاری دی پی ای جرمنی، میثم نظری یک سخنگوی جبههٔ مقاومت ملی با انتشار اعلامیه به این موضوع اشاره کرده است.

او گفت که نیروهای طالبان پس از آن که متقبل تلفات سنگین شدند و برخی مناطق را از دست دادند، در ولسوالی های ابشار و عبدالله خیل بیشتر از صد تن غیر نظامان را دستگیر و حداقل ۹ تن شان را کشته اند.

در واکنش به این اظهارات٬ ابوبکر صدیق سخنگوی والی پنجشیر ادعای کشته شدن غیر نظامیان را رد کرد.

اما این را تأیید کرد که آنها افراد مظنون را در ولسوالی درهٔ پنجشیر زمانی دستگیر کرده اند که بر نیروهای آنها در منطقه حمله صورت گرفت.

در ضمن، این مقام محلی طالبان این را هم پذیرفت که در درگیری روز یکشنبه در میان نیروهای آنها و جنگجویان جبهه مقاومت ۵ تن از طالبان کشته شده اند.

گزمه طالبان در ولایت پنجشیر
گزمه طالبان در ولایت پنجشیر

پیش از این، طالبان کشته شدن نیروهای شان در مقابله با جبهه مقاومت ملی را رد کرده بودند.

سخنگوی والی پنجشیر همچنان افزود که مخالفان به کوه ها فرار کردند و طالبان، در جستجوی آنها اند .

در این حال، جبهه مقاومت ملی روز شنبه خبر داد که در درگیری ها در ولسوالی های دره و آبشار پنجشیر ۲۰ جنگجوی طالبان کشته و ۶ تن دیگر آنها زخمی شده اند.

درگیری ها در ولسوالی های دره و آبشار پنجشیر ۲۰ جنگجوی طالبان کشته و ۶ تن دیگر آنها زخمی شده اند. 

در این حال، تصاویری که به تازه گی در رسانه های اجتماعی به نشر رسیده نشان می دهد که طالبان نیروهای کمکی را به منطقه فرستاده و یک هلیکوپتر نیز چند جسد را انتقال می دهند.

در این میان جبهه مقاومت ملی به روز شنبه همچنان مدعی شد که در نبردی در ولایت بغلان در همسایگی پنجشیر ۲۷ طالب کشته شده اند. ادعای که طالبان آن را رد کرده اند.

با درنظرداشت اینکه طالبان بر رسانه ها محدودیت زیاد وضع کرده اند، خیلی دشوار خواهد بود که ادعای هر دو طرف را در ارتباط به ارقام تلفات ثابت کرد.

XS
SM
MD
LG