لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۲

ادامۀ محدودیت‌ها بر رسانه‌ها؛ گرداننده‌گان زن با چهرۀ پوشانیده کار را آغاز کردند


یلدا علی گردانندۀ تلویزیون خصوصی طلوع
یلدا علی گردانندۀ تلویزیون خصوصی طلوع

برخی گرداننده‌گان زن بیشتر تلویزیون‌های خصوصی افغانستان امروز با چهرۀ پوشانیده در صفحات تلویزیون‌ها ظاهر شدند.

شماری از گرداننده‌گان زن در تلویزیون‌ها می‌گویند، وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به رسانه‌هایشان گفته که گردانند‌ه‌گان زن باید در برنامه‌ها چهره‌هایشان را تا قسمت چشم بپوشانند.

گردانندۀ یک تلویزیون خصوصی در کابل که نمی‌خواهد نام و صدایش در گزارش نشر شود، به رادیو آزادی گفت، کارمندان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان روز چهارشنبه به دفتر شان رفته و برای‌شان توصیه کرده که گرداننده‌گان زن پس از این چهره‌هایشان را تا قسمت چشم بپوشانند.

یلدا علی گردانندۀ برنامهٔ صبح‌گاهی تلویزیون خصوصی طلوع که دیروز در این مورد در انستاگرام‌اش نوشته بود، امروز با چهرۀ پوشانیده با ماسک در برنامه‌اش ظاهر شد.

وی در انستاگرم‌اش نگاشته است که "او یلدا علی است، زنی در حال حذف شدن و به اساس امر وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان پس از این باید این‌گونه ظاهر شود".

طلوع‌نیوز امروز در صفحۀ تویترش نوشته که "حکومت طالبان به‌شمول این شبکه از تمام شبکه‌های تصویری موبی گروپ خواسته که پس از این گرداننده‌گان زن باید چهره‌هایشان را بپوشانند".

طلوع‌نیوز همچنان نوشته است، "وزارت امر به معروف و نهی از منکر و وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان این امر را قطعی و غیر قابل بحث دانسته است".

این رسانهٔ خصوصی نگاشته است، به اساس معلوماتی‌که به آنان رسیده این دستور به دیگر رسانه‌های فعال در افغانستان نیز داده شده‌است.

در همین حال وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان نیز تأیید می‌کند که برای مسئولان تلویزیون‌ها توصیه کردند که گرداننده‌گان زن در برنامه‌ها حجاب را رعایت کنند و چهره‌هایشان را بپوشانند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان
وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان

محمد صادق عاکف مهاجر سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت: "رسانه‌ها می‌توانند نقش ممبر را ادا کنند، به همین خاطر برای‌شان توصیه شد که باید زنان در برنامه‌ها حجاب را رعایت کنند تا این‌که هموطنان بدانند این حجاب است."

قابل یادآوری است که پیش از این نیز از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در عموم بالای رسانه‌ها به ویژه گرداننده‌گان زن محدودیت‌هایی وضع شده بود.

XS
SM
MD
LG