لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۸

معاون وزارت خارجهٔ امریکا: ما از هیچ مقاومت مسلحانه‌یی در افغانستان حمایت نمی‌کنیم


دونالد لو  معاون وزارت خارجه امریکا
دونالد لو  معاون وزارت خارجه امریکا

معاون وزارت خارجه امریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه می گوید که کشورش از هیچ مقاومت مسلحانه در افغانستان حمایت نمی کند.

دونالد لو معاون وزارت خارجه امریکا می گوید که با مقام های حکومت طالبان تماس های دارند اما این به معنای مقدمه یی برای به رسمیت شناختن آنها نیست.

دونالد لو در سفرش به قرغیزستان و گفتگوی ویژه با رادیو آزادی گفته است که آنها از طالبان می خواهند تا به حق کار و آموزش زنان و دختران احترام بگذارند و همچنان حکومت همه شمول تشکیل دهند.

او تاکید کرد که ایالات متحده هیچگاه از مقاومت های نظامی و مسلحانه در افغانستان حمایت نمی کند.

معاون وزارت خارجه امریکا: ما از طالبان میخواهیم به حقوق زنان و دختران احترام بگذارند

" حکومت ایالات متحده از صلح و ثبات در افغانستان حمایت می کند. ما هیچگاه از برخورد های مسلحانه که در برابر حکومت و طالبان قرار دارند، پشتیبانی نمی کنیم. برای ما موفقیت هنگامی است که طالبان حکومت واقعی تشکیل دهند تا تمامی افغان ها خود را در تصمیم گیری ها شامل فکر کنند. هیچگاه از مقاومت های مسلحانه حمایت نمی کنم. فکر می کنم مردم افغانستان بیش از چهل سال خونریزی را تجربه کرده اند و اکنون این باید خونریزی پایان یابد."

در افغانستان تاکنون چندین جبهه در برابر حکومت طالبان اعلام موجودیت کرده است٬ اما هیچ یک از این جبهات تا اکنون به حمایت های بین المللی رسماً دست نیافته اند و هیچ کشوری هم در مورد همکاری با آنها چیزی نگفته است.

معاون وزارت خارجه امریکا همچنان در مورد دارایی های منجمد شده افغانستان در ایالات متحده، بریتانیا و جرمنی گفت، همه می خواهند مطمئین شوند که پول از سوی مردم افغانستان و برای رفع نیازمندی های آنها مصرف می شود، نه برای فساد اداری و یا هم پروژه های نظامی.

ایالات متحده امریکا، نه و نیم میلیارد دالر پول بانک مرکزی افغانستان را در تابستان سال گذشته به دنبال تسلط دو باره طالبان به قدرت٬ منجمد کرد.

XS
SM
MD
LG