لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۳

طالبان در پنجشیر: افراد بازداشت شده رها شده اند؛ منابع : صد تن از افراد بازداشت شده اند


دو تن از افراد طالبان در ولایت پنجشیر
دو تن از افراد طالبان در ولایت پنجشیر

قوماندان پولیس طالبان در ولایت پنجشیر در واکنش به خبر های که گفته می شود دهها تن از افراد در اتهام به همکاری با جبهه مقاومت بازداشت شده اند که بسیاری از این افراد حالا آزاد شده اند.


پیش از این٬ ابوبکر صدیق سخنگوی طالبان در پنجشیر به روز شنبه به رسانه ها گفته بود که در ولسوالی حصۀ اول این ولایت ۳۰ تا ۴۰ فرد مظنون دستگیر شده اند که بعداً آزاد خواهند شد.

اما مولوی داد محمد بتار، قوماندان پولیس طالبان در پنجشیر٬ پس از این اظهارات به رادیو آزادی گفت که افراد دستگیر شده پس از تحقیقات آزاد شده اند:

"تعداد افرادیکه مشکوک به نظر می خوردند پایین آورده شدند. ولی زمانیکه از ملک های قریه پرسیده شد گفتند که آنها در معدن زمرد کار می کنند و آزاد شدند. تعداد افراد مظنون بسیار اندک است که نزد مجاهدین باشند، باقی همه سلامت به خانه هایشان بازگشته اند."

در این حال، برخی منابع در شماری از ولسوالی های پنجشیر به رادیو آزادی گفته اند که در یک هفته گذشته تا ۱۰۰ تن در ولسوالی پریان این ولایت دستگیر شده اند.

پیش از این مقامات طالبان در پنجشیر از دستگیری شماری از افراد به اتهام ارتباط با جبهه مقاومت، یکی از گروه های مخالف طالبان٬ خبر داده بودند.

در ویدئویی که اخیراً در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بود، طالبان در حال انتقال ۱۱۰ تن به یک زندان دیده می شوند.

ریچارد بنیت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در افغانستان در هفته گذشته در مورد دستگیری های خودسرانه طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

XS
SM
MD
LG