لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۸

تعداد مبتلایان و تلفات ناشی از شیوع کولرا در جنوب افغانستان افزایش یافته است


تعدادی از بیماران مبتلا به کولرا در ولایت هلمند
تعدادی از بیماران مبتلا به کولرا در ولایت هلمند

تعداد افرادی که در نتیجه کولرا در جنوب افغانستان جان داده اند٬ از مرز بیست نفر گذشته است و صد ها تن دیگر نیز در اثر ابتلا به کولرا در بستر بیماری قرار دارند.

درولسوالی باغران هلمند۵۹۰ نفر مبتلا به کولرا شناسایی شده اند که از جمله حد اقل۲۰ تن جان باخته اند.

حافظ راشد هلمندی رئیس اطلاعات وفرهنگ ادارهٔ محلی طالبان درهلمند به رادیو آزادی گفت که در ولسوالی باغران از آغاز انتشار کولرا تا روز دوشنبه ۵۹۰ تن به این بیماری مبتلا و ۱۸ تن جان باخته اند. ولی مقامات دیگر جان باختن ۲۰ تن از مریضان را تائید کرده اند.

آقای هلمندی گفت که به روز دوشنبه درمجموع هشتاد مورد کولرا شناسایی شد ولی خوشبختانه کسی از میان افراد مبتلا به این بیماری ساری٬ فوت نشده است.

وی می افزاید که رئیس صحت عامه ودها نفر از داکتران به منطقه رفته ووضعیت زیرکنترول قرار دارد.

بیماران مبتلا به کولرا خواستار توجه بهتر و بیشتر و ارائه خدمات صحی اند.
بیماران مبتلا به کولرا خواستار توجه بهتر و بیشتر و ارائه خدمات صحی اند.

آژانس خبری دولتی باختر از قول مسئولان صحت عامه هلمند گزارش داد که تیم های صحی سیار به ولسوالی باغران فرستاده شده وتداوی مریضان را آغاز کرده اند.

در ولایت زابل هم صدها مورد کولرا شناسایی شده است.

داکتر عبدالحکیم حکیمی رئیس صحت عامه ادارهٔ محلی طالبان دراین ولایت می گوید قبل از اینکه کسی از بیماران تلف شود، داکتران وکارمندان صحی به موقع به مناطق آسیب دیده رفته بیماران را تداوی کرده اند.

" بیماران کولرای شدید در دای چوپان و شاه جوی ۱۸۰ تن بود. تیم های ما خود را به موقع به مناطق آسیب دیده رساندند ودر این همه موارد ما متاسفانه دو مورد وفیات داشتیم ."

اسهال ، استفراغ ، درد عضلات وکاهش ادرار از علائم بیماری کولرا است . بیماران مبتلا به کولرا مایعات بدن خود را از دست می دهند.

XS
SM
MD
LG