لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۳

جبهه مقاومت ملی: حملات طالبان در پنجشیر و بغلان دفع شد؛ طالبان: درگیری رخ نداده است


نیروهای جبهه مقاومت ملی
نیروهای جبهه مقاومت ملی

جبههٔ مقاومت ملی ضد حکومت طالبان به رهبری احمد مسعود به تازگی ادعا کرده که حمله‌های انجام شده توسط افراد طالبان را در پنجشیر و بغلان دفع کرده و تلفات سنگینی بر آن‌ها وارد کرده‌اند. موضوعی که طالبان آن را رد می‌کند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت، درگیری‌ها هنوز هم میان نیروهای جبههٔ‌ مقاومت و طالبان جریان دارد: "در ساحهٔ آرزو هفت نفر از قطعات خاص دشمن کشته شدند، پیش از این جنگ‌های بسیار شدیدی بالای قرارگاه پیشغور بود، دشمن تلفاتش سنگین بود از او ساحه هم عقب زده شدند، در بغلان در ساحهٔ خوست‌ها همین حالا که من و شما صحبت می‌کنیم درگیری‌های پراگنده همین‌ حالا ادامه دارد، دشمن تلفاتش سنگین است، دیروز در یک حمله که در ساحهٔ خاوش و سوچی داشتند نیرو‌های بدری‌شان کشته بود، نیروهای دیگر هم کشته دارند."

آقای احمدی همچنان از آنچه که او برخورد نادرست و شکنجهٔ غیرنظامیان در پنجشیر توسط طالبان عنوان می‌کند، ابراز نگرانی کرد.

او از جامعهٔ جهانی می‌خواهد تا جلو بدرفتار‌های طالبان با غیر نظامیان در پنجشیر را بگیرد.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان این ادعاها را نمی‌پذیرد و می‌گوید، در این مورد بررسی خواهند کرد: "در اندراب و پنجشیر ما کدام برخورد و جنگ نداریم، ادعا‌های که شده واقعیت ندارد، ما در مناطق مختلف پنجشیر و اندراب نیروهای بسیار زیاد داریم و آنها به ما اطمینان دادند که کدام برخوردی صورت نگرفته، گرچه ما بررسی می‌کنیم، اما تا حال کدام گزارشی به ما نرسیده که کدام برخوردی صورت گرفته باشد."

برخی باشندگان محل می‌گویند، درگیری‌ها در هر دو ولایت غیرنظامیان را در شرایط دشواری قرار داده است.

یک منبع محلی در ولایت بغلان که به دلیل تهدیدات امنیتی احتمالی نمی‌خواهد هویتش فاش شود به رادیو آزادی ادعا می‌کند، افراد طالبان برخی مردم را وادار به کوچ اجباری می‌کنند_آنچه که از سوی طالبان بارها رد شده است.

"در ولسوالی بنو قریهٔ خج چهار پنج خانهٔ که پیش خود لست دارند، آن‌ها را مجبور به این کردند که باید کوچ کنند."

ذبیح‌الله مجاهد این ادعا‌ها را نیز رد کرد.

در همین حال حکومت طالبان شب یک‌شنبه اعلام کرده که نیروهای آنان در منطقهٔ قنجغهٔ ولسوالی امام صاحب کندز یک مرکز گروه داعش را کشف و از بین بردند.


ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان به رادیو آزادی ادعا کرد که افراد بازداشت‌ شد‌ه در حمله‌های راکتی بالای تاجیکستان و ازبکستان دست داشتند.

افراد بازداشت شده در ویدیویی که آقا مجاهد در صفحۀ توییترش نشر کرده، اعتراف کردند که در هماهنگی با جبههٔ مقاومت ملی کار می‌کردند.

اما صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبههٔ مقاومت ملی این ویدیوی اعترافی را صحنه سازی حکومت طالبان می‌داند و ادعا می‌کند که این افراد گروه قاچاچی مواد مخدر مربوط به خود حکومت طالبان است.

این جبهه می‌گوید، تا زمانی که طالبان حکومت همه شمول، به اساس آرای مردم را ایجاد نکنند و حقوق مردم افغانستان به ویژه زنان و کودکان را رعایت نکنند، به مبارزه‌اش بر ضد حکومت طالبان ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG