لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۲

افزایش تلفات ناشی از انفجار در مرکز آموزشی « کاج»؛ تا هنوز هیچ گروهی مسوولیت نگرفته است


تصویر از نزدیکی محل رویداد انفجار در مرکز آموزشی کاج در کابل
تصویر از نزدیکی محل رویداد انفجار در مرکز آموزشی کاج در کابل

به نظر می رسد که تلفات ناشی از انفجار روز جمعه در مرکز آموزشی کاج در کابل بیشتر از آنچه بوده است که در نخست و حتی ساعاتی پس از رویداد٬ اعلان شده بود.

یک روز پس از وقوع آن رویداد٬ دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یونوما) به روز شنبه ارقام تازۀ تلفات انفجار روز جمعه را نشر کرده و گفته است که در این رویداد سی و پنج نفر جان داده اند.

یوناما در صفحه تویتر خود نوشته که بر اساس تحقیقات و یافته‌های این نهاد سازمان ملل٬ در این انفجار ۳۵ تن کشته و ۸۲ نفر دیگر زخمی شده اند.

بر مبنای گزارش هیئت معاونت سازمان ملل متحد ( یوناما) بیشتر کشته شده‌گان دختران جوان هستند.

از سوی دیگر٬ وزارت داخله حکومت طالبان شمار کشته‌ها را ۲۵ و زخمی ها را ۳۱ تن تذکر داده است.

عبدالنافع تکور، سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی می‌گوید:

«دیروز ما کدام ارقام را که شریک کردیم او آمار اولیه بود، به دلیل اینکه حالت بعضی از زخمی‌ها بسیار وخیم بود، بعدا خبر شدیم که شش تن دیگر در شفاخانه جان داده است که تعداد شان به ۲۵ رسید و از زخمی‌ها به ۳۱ افزایش یافته است.»

تصویر از ساحه رویداد انفجار درکابل
تصویر از ساحه رویداد انفجار درکابل

انفجار صبح روز شنبه در منطقه دشت برچی از مربوطات ناحیه سیزدهم شهر کابل در حالی در مرکز آموزشی کاج صورت گرفت که تعداد زیادی از دانش آموزان این مرکز٬ برای سپری نمودن آزمون آزمایشی کانکور گردهم آمده بودند.

حمله بر مراکز اموزشی و سایر محلات نگرانی های فراوانی در میان مردم ایجاد کرده است

حمله بر مراکز آموزشی در مناطق هزاره نشین در گذشته نیز صورت گرفته است و ادامه این رویداد ها باشنده گان آن مناطق و سایر نقاط کابل و ولایات را نگران ساخته است.

دو تن از باشندگان غرب کابل که نمی‌خواهد نام شان در گزارش ذکر شود به رادیو آزادی می‌گویند:

«بدبختانه دوام این وضعیت و دوام حمله‌ها در غرب کابل بر تمام بخش‌های جامعه بخصوص بر آن خانواده‌های که غزیزان شان را ازدست داده اند تاثیر منفی دارد، اما دشمنان مردم افغانستان این را می‌دانند که مردم غرب کابل هیچ وقت از سبب همچون واقعات تسلیم نمی‌شود.»

«از آغاز حکومت طالبان اینچنین حمله‌ها زیاد شده و مسوولیت این حمله و انتحار به طالبان برمیگردد، این حمله بر روحیه دانش آموزان تاثیر بسیار منفی می‌کند، تمام شاگردان ترسیده اند و شوک دیده اند.»

با این که تا هنوز کدام گروه و یا شخص٬ مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما مسوولیت حمله‌های پیش از این در غرب کابل را داعش به عهده گرفته بود.

XS
SM
MD
LG