لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۴

حکومت طالبان با مقامات ترکمنستان در مورد آغاز پروژهٔ پایپ لاین تاپی بحث کردند


تصویر آرشیف: پروژه پایپ لاین تاپی
تصویر آرشیف: پروژه پایپ لاین تاپی

حکومت طالبان ابراز امیدواری میکند که کار پروژه « پایپ لاین تاپی» به زودی آغاز شود.

مقامات حکومت طالبان درسفر به ترکمنستان از مسئولان پروژهٔ پایپ لاین تاپی خواستار برنامه عمل و تقسیم اوقات شروع کار این پروژه شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان درصحبت نا وقت روز دوشنبه با رادیو آزادی ابراز امیدواری کرد که کار این پروژه به زودی آغاز شود.

وی گفت که هیئت اعزامی وزارت معادن و پترولیم با مقامات در عشق آباد روی مسائل مربوط به آغاز پروژهٔ تاپی ودیگر موضوعات اقتصادی بحث وگفتگو کرده است.

افغانستان سالانه ۴۰۰  ملیون دالر ازپروژه تاپی عاید بدست خواهد آورد.

" این یک پروژۀ بسیار مهم وحیاتی است برای افغانستان ، ترکمنستان ، پاکستان وهند ، بخصوص درانتقال گاز وپیشرفت های دیگر، امارت اسلامی افغانستان منحیث یک جهت مسئول در این بخش همکاری می کند وکوشش می کند که تعهدات خود را عملی سازد وان شاء الله این پروژه به اکمال خواهد رسید."

پروژه تاپی از بزرگترین پروژه های اقتصادی منطقه است که سالهاست کار آن تکمیل نشده است
پروژه تاپی از بزرگترین پروژه های اقتصادی منطقه است که سالهاست کار آن تکمیل نشده است

دراین میان خبرنامه وزارت معادن وپترولیم حکومت طالبان میگوید که وحید الله حلیمی معین این وزارت در ملاقات با محمد مراد امانوف رئیس اجرائیوی پروژهٔ تاپی خواستار تقسیم اوقات آغاز کار این پروژه شد و رهبری پروژهٔ تاپی تعهد نمود که این تقسیم اوقات درظرف دوهفته بدسترس وزارت معادن وپترولیم قرار خواهد گرفت.

خبرنامه می افزاید که در این ملاقات درمقر ترکمن گاز درعشق آباد دربارۀ همکاری درخصوص شبکۀ توزیع گاز درشهر هرات نیز بحث وتبادل نظر صورت گرفت.

آغاز کار پایپ لاین عظیم تاپی که قرار است گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان وهند برساند از چندین دهه به این سو بدلیل نا امنی ها به تعویق افتاده است.

این پایپ لاین که بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر طول خواهد داشت ، قرار است درافغانستان هزاران فرصت کاری ایجاد کند.

افغانستان سالانه ۴۰۰ ملیون دالر ازاین پروژه عاید بدست خواهد آورد.

XS
SM
MD
LG