لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۸

ادامهٔ کمک ها به افغانستان؛ اتحادیهٔ اروپا ۵۰ ملیون دالر برای تهیه مواد غذایی اختصاص داد


تصویر آرشیف: جریان توزیع کمک های بشری به نیازمندان در ولایت ارزگان
تصویر آرشیف: جریان توزیع کمک های بشری به نیازمندان در ولایت ارزگان

برنامه جهانی عذا برای افغانستان از کمک ۵۰ میلیون یورو اتحادیه اروپا به مردم آسیب پذیر افغانستان، خبر داده است.

این برنامه جهانی می گوید، با این کمک اتحادیه اروپا کسانی به مواد غذایی دسترسی پیدا می کنند که برای دومین زمستان توانایی تهیه مواد خوراکی را ندارند.

برنامه جهانی غذا یا (دبلیو اف پی) برای افغانستان می گوید، با گذشت یک سال پُرمشقت بسیاری از افغانها توانایی این را ندارند که برای یک زمستان دیگر آمادگی بگیرد.

سال قبل برای مردم افغانستان یک سال دشوار بوده و مردم به مشکلات اقتصادی زیاد رو به رو بودند و همچنان حوادث طبیعی چون زلزله و سرازیر شدن سیلاب ها، هم بر آن افزود.

این برنامه جهانی می گوید، از هر ۱۰ خانواده ۹ آن نمی توانند برای خود موارد خوراکی کافی تهیه کنند. علاوه بر آن، در خانواده های که زن سرپرست آن است، وضعیت از این بدتر است.

در جریان یک سال گذشته صف زنان نیازمند به کمک در افغانستان طولانی تر شده است زیرا طالبان بسیاری از زنان را از وظایف دولتی برکنار کرده و محذدودیت های را نیز بر کار و فعالیت آنان در اجتماع وضع کرده اند
در جریان یک سال گذشته صف زنان نیازمند به کمک در افغانستان طولانی تر شده است زیرا طالبان بسیاری از زنان را از وظایف دولتی برکنار کرده و محذدودیت های را نیز بر کار و فعالیت آنان در اجتماع وضع کرده اند

بسیاری شنویند گان رادیو آزادی هم در پیام های ارسالی شان از وضعیت ناگوار اقتصادی سخن می گویند.

در این حال، برنامه جهانی غذا، کمک ۵۰ میلیون یورو از سوی اداره مشارکت بین المللی اتحادیه اروپا را حیاتی می داند. دبلیو اف پی می گوید، با این کمک می تواند در تأمین معشیت پایدار جامعه افغان را کمک کند.

سازمان ملل: کمک تازه ما را قادر می سازد تا به تعداد بیشتر از افغانهای نیازمند کمک های غذایی فراهم کنیم

رافی لا آیودیسِ شارزدافیری اتحادیه اروپا برای افغانستان می گوید، حالا زمانی است که افغانستان به حمایت فوری نیاز دارد. او افزود که مردم این کشور از تاثیرات چهار دهه جنگ، تهدید اقلیم ،کوید -۱۹ و بحران اجتماعی- اقتصادی، رنج می برند.

به گفتهٔ او آنانی که در قبل توان تهیه مواد خوراکی را بر سر دسترخوان شان داشتند، اکنون به مشکل زیاد دچار اند و برای بدست آوردن کمک، دوامدار به ادارات امداد رسانی رو آورده اند.


خانم آیودیس می گوید، آنها متعهد اند که با افغانها به ویژه به نیازمندان٬ کمک کنند.

در این میان مری ایلن مک گرواتی رئیس برنامه جهانی غذا برای افغانستان می گوید، افغان ها برای تأمین مؤثر معیشت خود بیش از هر زمان دیگری، نیاز به حمایت دارند و آنها از این کمک های اخیر اتحادیه اروپا سپاسگزاری می کنند.

او افزود، این کمک ها توانایی آنها را برای معیشت پایدار خانواده های آسیب پذیر در دراز مدت افزایش می دهد تا آنها در برابر آفات طبیعی و وضعیت ایجاد شده ناشی از جنگ و ناامنی آمادگی بهتری داشته باشند.

برنامه جهانی غذا می گوید، که با کمک مالی اتحادیه اروپا در فاصله میان ماه های جنوری و جولای امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار نهال غرص شده، ۷۲۰ کیلومتر کانال احداث شده و ۱۱ کیلومتر دیوار استنادی برای جلوگیری از سیل ساخته شده است.

در این برنامه همچنین گفته شده است که با بهبود سرک ها و جاده ها، اکنون بیش از ۲۰۰۰ روستا دسترسی بهتری به بازارها دارند.

XS
SM
MD
LG