لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۵

وزیر خارجهٔ پاکستان به همکاری افغانستان در مبارزه با گروه های دهشت افگن تاکید کرد


بلاول بوتو زرداری وزیر خارجهٔ پاکستان
بلاول بوتو زرداری وزیر خارجهٔ پاکستان

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرده که در سرکوب تروریستان، به همکاری افغانستان نیاز است.

بلاول بوتو زرداری که برای اشتراک در نشست جهانی اقتصادی داووس به سویس رفته، به روزنامه واشنگتن پست گفته است، با حکومت سرپرست در افغانستان که بر طالبان پاکستانی نفوذ دارد، برای جلوگیری از هراس افگنی مشترکاً کار می کند.

در این گفتگو که روز جمعه (۲۰ جنوری) نشر شد، زرداری گفته که پاکستان هیچ قصدی ندارد که در داخل افغانستان علیه شورشیان عملیات کند.

او از حکومت سرپرست طالبان خواست که با اسلام آباد یک دست شود و تحریک طالبان پاکستان و سایر گروه های شورشی را که برای اینکشور خطر به میان آورده می توانند، سرکوب کند.

بلاول بوتو: مذاکرات صلح با طالبان افغان باید در گذشته صورت می گرفت.

وزیر خارجه پاکستان پیش از گفتگو با روزنامه واشنگتن پست، در یک اجلاس حاشیه یی در نشست جهانی اقتصادی داووس گفت که مذاکرات صلح با طالبان افغان باید در گذشته صورت می گرفت.

" فکر می کنم که ما وقت زیادی را ضایع کردیم. اگر به سال ۲۰۰۲ بر گردیم، طالبان در آن زمان تعهد برای تسلیم شدن داشتند و یا برای صلح مذاکره کنند. اما از آن فرصت استفاده جدی کرده نتوانستیم."

پاکستان چندین بار از طالبان افغان خواسته است تا جلو فعالیت های تخریبکارانه تحریک طالبان پاکستان را که از خاک افغانستان سازماندهی می شود٬ بگیرند
پاکستان چندین بار از طالبان افغان خواسته است تا جلو فعالیت های تخریبکارانه تحریک طالبان پاکستان را که از خاک افغانستان سازماندهی می شود٬ بگیرند

وزیر خارجه پاکستان همچنان عمران خان صدراعظم پیشین را متهم کرد که با تحریک طالبان پاکستان همکاری می کند و به اعضای آنها پناهگاه می دهد.

بلاول بوتو زرداری افزود که عمران خان، زندانیان تحریک طالبان پاکستان را رها کرده و با آنها مذاکراتی داشته است.

هنگامی که از او پرسیده شد، آیا انتظار دارد که حکومت طالبان در افغانستان علیه تحریک طالبان پاکستان عملیات کند؟ زرداری در پاسخ گفت که اسلام آباد انتظار دارد و طالبان در افغانستان این تعهد را سپرده اند که نمی گذارند شورشیان در کشور شان فعالیت کنند.

وزیر خارجه پاکستان همچنان حمله در برابر وزارت خارجه افغانستان را که در ۲۱ جدی رخ داد، نکوهش کرد.

به گفتۀ سازمان ملل متحد، ده تن در این رویداد جان باختند و حدود ۵۰ تن دیگر در آن زخم برداشتند.

بلاول بوتو زرداری گفته که افغانستان و پاکستان، هر دو قربانی تروریزم اند و باید به صورت مشترک در برابر این پدیده مبارزه کنند.

XS
SM
MD
LG