لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

واشنگتن ایگزماینر: محبوبیت رئیس جمهور بایدن به خاطر خروج از افغانستان کاهش یافته است


جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا
جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

روزنامه واشنگتن ایگزماینر

  • روزنامه واشنگتن ایگزماینر در آستانه ایراد بیانه سالانه رئیس جمهور بایدن به موضوع افغانستان توجه کرده است.

این روزنامه گفته است که بر رئیس جمهور بایدن انتقاد های فراوانی صورت می گیرد که چرا با عجله قوای امریکایی را از افغانستان بیرون کرد که این مسئله حتی منجر به پایین افتادن برخی از افغانها از طیاره گردید.

به باور نویسنده٬ خروج نیروهای امریکایی و تحولات وابسته به آن میزان محبوبیت جوبایدن را کاهش داد و در سال گذشته از محبوبیت وی در ایالات متحده کاسته شد.

روزنامه در ادامه گفته است٬ در حالی که قرار است هفته آینده بایدن بیانیه خطاب به ملت خود را ایراد کند٬ ملیون ها افغان با گرسنه گی رو به رو اند و حقوق زنان نیز در آن کشور پایمال شده است.

روزنامه واشنگتن ایگزماینر در بخش دیگر از مقاله در مورد دعوت از رویا رحمانی سفیر اسبق افغانستان در واشنگتن نیز یاد آوری کرده است. این دعوت از سوی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده گان امریکا مایکل مک کال صورت گرفته و بانو رحمانی در هنگام ایراد بیانیه بایدن در آنجا حضور خواهد داشت.

بانو رحمانی از ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ تا ماه جولای سال ۲۰۲۱ به عنوان سفیر افغانستان در واشنگتن کار کرده است.
به نوشته این روزنامه٬ از بانو رویا رحمانی برای اشتراک در این مجلس به خاطری دعوت شده است که وی تاثیرات مخرب حضور طالبان را پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان روشن بسازد.

نشریه کانورسیشن

  • نشریه کانورسیشن درمورد ممنوعیت کار زنان در ادارات غیر دولتی خارجی و داخلی مطلبی را به نشر رسانده و گفته است که این مسئله منجر به افزایش بیکاری در افغانستان شده است.

نشریه گفته است که طالبان به استثنای بخش های صحی٬ به زنان و دختران اجازه نمی دهند تا به کار در ادارات غیر دولتی خارجی و داخلی٬ ادامه بدهند.

رئیس بخش هماهنگی کمک های بشری سازمان ملل برای افغانستان٬ رامز الاکبروف گفته است که در حال حاضر ۹۵ درصد افغانها غذایی کافی ندارند و در خانواده هایی که زنان نان آور آن بوده اند٬ این مشکلات تا صد درصد وجود دارد.

XS
SM
MD
LG