لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۰

زلزله مرگبار ترکیه و سوریه؛ کاروان های امداد وارد هر دو کشور گردیده اند


یکی از مناطق زلزله زده ترکیه که عملیات نجات در آن جریان دارد
یکی از مناطق زلزله زده ترکیه که عملیات نجات در آن جریان دارد

تلاش های امداد گران برای یافتن افراد زنده مانده در زیر آوار در مناطق زلزله زده در ترکیه و سوریه٬ ادامه دارد.

به گزارش رسانه های ترکیه ، تاحال حدود هشت هزار نفر از زیر آوار در آن کشور بیرون کشیده شده اند.

بر اثر زلزلۀ روز دوشنبه خانه های شماری زیادی از افراد در ترکیه و سوریه ویران شدند و بسیاری آنها به خدمات اولیه دسترسی ندارند به ویژه در سوریۀ جنگ زده که روند امداد رسانی به کندی رو به رو است.

در ترکیه روزپنجشنبه پس از رای گیری در پارلمان ، وضعیت اضطراری سه ماهه در ده ولایت زلزله زده در جنوب شرق این کشور به اجرا در آمد.

در همین حال رهبران ۲۷ کشور اتحادیۀ اروپا در نامه ای به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه همبستگی خود را با مردم ترکیه اعلام کردند.

اعضای پارلمان اروپا
اعضای پارلمان اروپا

به گفته یک مقام اتحادیۀ اروپا که جزئیات نامه را به اشتراک گذاشته است، در نامه ارائه کمک های بیشتر وعده داده شده و گفته شده است که رهبران این اتحادیه آماده هستند تا حمایت های شان را از ترکیه افزایش دهند.

وضعیت اضطراری سه ماهه در ده ولایت زلزله زده در جنوب شرق این کشور به اجرا در آمد.

سران اتحادیۀ اروپا در نشست روز پنجشنبه در بروکسل یک دقیقه به یاد قربانیان زلزله سکوت کردند.

در سوریه سازمان دفاع مدنی موسوم به «کلاه سفیدها»، که از گروههای مخالف حکومت است، تأکید کرده که صدها نفر در زیر آوارها گیر مانده اند و وضعیت فاجعه بار است.

پنجمین طیارۀ حامل کمکهای ایران به روز پنجشنبه به دمشق رسید اما به گزارش رادیو فردا ، این کمک مانند محموله های قبلی، تنها برای مناطقی است که حکومت بشار اسد بر آن کنترل دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که اولین کاروان کمک های سازمان ملل متحد نیز به روز پنجشنبه وارد مناطق تحت کنترل شورشیان در شمالغرب سوریه شد.

XS
SM
MD
LG