لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۲

حکومت طالبان برای قونسلگری افغانستان در دبی جنرال قونسل جدید تعیین کرد


عبدالرحمن فدا جنرال قونسل جدید حکومت طالبان در شهر دبی
عبدالرحمن فدا جنرال قونسل جدید حکومت طالبان در شهر دبی

خبرگزاری باختر در کنترل حکومت طالبان و برخی رسانه‌های خصوصی در افغانستان به روز سه‌شنبه گزارش دادند که طالبان برای قونسلگری افغانستان در شهر دبی امارات متحدۀ عربی جنرال قونسل جدید معرفی کرده است.

این خبرگزاری صبح روز شنبه در صفحۀ توییتر خود نوشته است: عبدالرحمن فدا به عنوان جنرال قونسل جدید در دبی معرفی شد.

هرچند سخنگویان وزارت خارجۀ حکومت طالبان به پرسش‌های رادیو آزادی در این باره پاسخی ندادند، اما برخی رسانه‌های خصوصی در افغانستان به نقل از مقام‌های این وزارت این خبر را منتشر کرده اند.

این مکتوب که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و سخنگویان وزارت خارجۀ طالبان آن را به برخی رسانه‌های خصوصی تأیید کرده اند، توسط امیرخان متقی به قونسلگری افغانستان در دبی نوشته شده است که تا امرثانی، عبدالرحمن فدا که پیش از این رئیس تشریفات این وزارت بود، این وظیفه را به پیش می‌برد.

اما وزارت خارجۀ طالبان تأییدی این موضوع را از طریق آدرس‌های رسمی خود نشر نکرده است. این در حالیست که حکومت طالبان پس از تحویل‌گیری سفارتخانه‌های افغانستان در ایران و ترکیه، خبر آن را در زمان کوتاهی تأیید کردند.

از سوی دیگر برخی از مقام‌های حکومت طالبان از جمله احمدالله وثیق، رئیس تلویزیون ملی با نشر تصویر عبدالرحمن فدا در صفحۀ توییتر خود، نوشته است: "قونسل جدید افغانستان در دبی مقرر شده است."

ما با مسعود عزیزی، قونسل افغانستان در دبی نیز تماس گرفتیم، اما وی پاسخ نداد.

امارات متحدۀ عربی به گونۀ رسمی در این مورد چیزی نگفته است.

ایران، روسیه، پاکستان، قطر و شماری دیگر از کشورهای جنوب آسیا تا اکنون سفارتخانه‌های افغانستان را به طالبان تحویل داده اند، اما هیچ یک از این کشورها رژیم کنونی طالبان را به رسمیت نشناخته اند.

XS
SM
MD
LG