لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۵

جبهه آزادی افغانستان: طالبان برخی از افراد ملکی را به اتهام ارتباط با این جبهه زندانی کرده اند


گروه ضد طالبان موسوم به جبهه آزادی افغانستان مدعی شده است که طالبان شماری از افراد ملکی را در کابل، پروان، کاپیسا و پنجشیر به اتهام ارتباط با این جبهه ضرب و شتم و زندانی کرده اند.

این جبهه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای این را بیان کرده است.

برخی منابع محلی نیز به رادیو آزادی تایید کردند که نیروهای طالبان شماری از خانه‌ها را بازرسی کرده اند.

در اعلامیه جبهه آزادی همچنین آمده است که طالبان مردم را از شرکت در مراسم تشییع جنازه جنگجوهای این جبهه که در جریان جنگ شدید سالنگ جنوبی کشته شده بودند، منع کرده و آنها را مورد لت و کوب قرار دادند.

روز سه‌شنبه ۱۱ اپریل جبهه آزادی افغانستان تایید کرد که شش جنگجوی آن در درگیری‌های شدید با طالبان در سالنگ جنوبی کشته شده اند.

این جبهه همچنان ادعا کرده بود که در جنگ‌های سالنگ جنوبی بیش از ۳۰ ملیشه طالب را کشته است.

وزارت دفاع طالبان مدعی شده که هفت تن به شمول دو فرمانده جبهه به نام‌های اکمل امیر و بصیر اندرابی در جنگ سالنگ جنوبی کشته شده اند.

جبهه آزادی در اولین بیانیه خود اعلام کرد که نمی‌تواند کشته شدن جنرال اکمل امیر را تایید کند.

این جبهه در اعلامیه دومی خود نیز که امروز به نشر رسیده در مورد کشته شدن اکمل امیر چیزی نگفته، اما پیشتر احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی یکی دیگر از جبهه‌های ضد طالبان و برخی دیگر از چهره‌های ضد طالبان از کشته شدن اکمل امیر ابراز تاسف کردند.

چندین جبهه علیه طالبان می‌جنگند که در میان آنها، به گفته انستیتوت مطالعات جنگ و صلح امریکا، جبهه آزادی افغانستان در بسیاری از مناطق فعال است.

رهبری این جبهه را جنرال یاسین ضیاء وزیر پیشین دفاع و لوی درستیز رژیم مخلوع جمهوری افغانستان بر عهده دارد.

XS
SM
MD
LG