لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۹

اظهارات رئیس کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا در روزنامه ها٬«مضمون داغ» شده است


 توبیاس ایلوود رئیس کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا که اظهارات وی اخیر در ستایش از عملکرد طالبان مورد انتقاد قرار گرفته و خبر ساز شده است
توبیاس ایلوود رئیس کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا که اظهارات وی اخیر در ستایش از عملکرد طالبان مورد انتقاد قرار گرفته و خبر ساز شده است

اکثریت روزنامه ها و نشریه های چاپ بریتانیا در شماره های اخیر خود در مورد سرنوشت رئیس کمیته دفاعی پارلمان این کشور بحث کرده اند که بخاطر پُست یک تویت و ویدیو در مورد افغانستان و ظاهرا طرفداری از طالبان اکنون تحت تنقید قرار دارد.

روزنامه نیشنل ورلد

  • روزنامه نیشنل ورلد National World می نویسد ویدیوی رئیس کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا توبیاس ایلوود از حزب محافظه کار اورا به رای عدم اعتماد در این کمیته رو به رو ساخته است.

آقای ایلود در تویتر خود نوشته بود افغانستان کشوریست که تحول کرده ، امنیت به درجه وسیع در آن بهبود یافته ، فساد کمتر شده و کشت کوکنار از بین رفته است.

به نوشته روزنامه٬ سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد از این ویدیو و تویت وی استقبال کرده است . اما به نوشته روزنامه٬ آقای ایلوود به این توجه نکرده که طالبان بعد از برگشت به قدرت سرکوب کننده ترین اقدامات را علیه حقوق زنان در افغانستان پیش گرفته اند.

روزنامه بیلفاست تیلیگراف

  • روزنامه بیلفاست تیلیگراف Belfast Telegraph می نویسد ایلوود سابق وزیر دفاع بریتانیا با نشر ویدیو و ادعای بهبود حالت در افغانستان، از سوی اعضای پارلمان از حزب خودش به رای عدم اعتماد رو به روست.

به نوشته بیلفاست تیلیگراف هرچند آقای ایلوود از نشر ویدیوی و این پیام خود معذرت خواسته ، ولی این اقدام تلاش ها را برای برکناری وی خاتمه نداده است.

روزنامه اندیپندنت

  • روزنامه اندیپندنت از قول یک عضو کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا٬ مارک فرانسیس٬ نوشته که میگوید با ستایش از سیستم اداری و نظم طالبان٬ آقای ایلوود یاوه گوئی کرده است .فرانسیس ادعا کرده که ایلوود به این تلاش های طالبان که می خواهند متحدین بریتانیا و ترجمان های آنها را از بین ببرند ، اشاره نکرده و اینکه دختران جوان در نظام طالبان از تعلیم محروم شده اند.

روزنامه های اندیپندنت و میل آنلاین

  • روزنامهٔ اندیپندنت همچنان به محدویت های کار زنان در نظام طالبان اشاره کرده است.

نشریه میل آنلاین تصاویر سفر اخیر ایلوود را به نشر رساند که او در تویترخود گذاشته بود. در یکی از این تصویر ها او در یکی از دشت های هلمند ایستاده و روی عکس خود نوشته که اینک دوباره در هلمند است.

به نوشته نشریه بعضی از همکاران آقای ایلوود در کمیته دفاعی به طور استهزا آمیز گفته اند که یک چیز در تصاویر او کم است که می گفت کاش شما هم اینجا بودید.

به نوشته میل آنلاین آقای ایلوود معذرت خودرا ابراز کرده و فلمی را که در افغانستان گرفته بود از تویتر دور کرده است. او گفته است در سیاست یک نکته مهم است که در صورت اشتباه دست هارا بلند کرده و به اشتباه خود اقرار کند، کاری که به گفته او ، خودش انجام داد.

XS
SM
MD
LG