لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۴ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۳

روزنامه دیلی میل: افغانستان یکی از قربانیان کاهش کمک های بشری در جهان است


تعدادی از زنان فقیر در کابل که برای دریافت کمک های بشری سازمان ملل صف کشیده اند
تعدادی از زنان فقیر در کابل که برای دریافت کمک های بشری سازمان ملل صف کشیده اند

روزنامه دیلی میل

  • روزنامه دیلی میل در شماره اخیر خود از قول یک مقام ملل متحد نوشته که گفته است نیازمندی بشری در جهان به اوج آن رسیده و هر روز بیشتر میشود ، ولی کمکها برای تامین این نیازمندی ها کمتر می شود که افغانستان یکی از قربانی های بزرگ آن می باشد.

روزنامه از قول کارل اسکاو Carl Skau معاون برنامه جهانی غذا ( دبلیو اف پی) نوشته که گفته است این بحران سبب شد که دبلیو اف پی در ماه مارچ کمکی را به افغانهای که با تهدید اضطراری گرسنگی مبتلا بودند، و ۷۵ درصد آنها این کمکها را بدست می آوردند به ۵۰ درصد پائین آورد.

به گفته او قبلا آنهایی این کمک را میگرفتند که به بحران گرسنگی دچار بودند اکنون تنها به کسانی کمک می کنند که از گرسنگی در خطر مرگ قرار دارند.

به گفته آقای اسکاو قطع کردن کمک راه حل نیست و او برای کمک های بیشتر به جهان درخواست داده است.

نشریه بیزنیس استندرد

  • نشریه بیزنیس استندرد به گزاش اخیر صندوق حمایت از اطفال ملل متحد یونیسیف اشاره کرده که گفته است در ماه اکتوبر سال ۲۰۲۳ قرار است ۱۵ میلیون افغان با کمبود مواد غذائی رو به رو شوند و بیش از ۲۹ میلیون افغان به کمک بشری نیاز داشته باشند.

به گفته یونیسف با برگشت طالبان به قدرت وضیعت بشری در افغانستان بدتر شده و بحران اقتصادی ۶۴ درصد مردم آسیب پذیر را به سمت پرتگاه سوق داد.

نشریه بیزینیس استندرد می نویسد سیلاب ها، زمستان شدید، عدم ثبات اقتصادی و سیاسی و بیجا شدن مردم همه در بد شدن وضیعت بشری در افغانستان نقش دارند.

نشریه اَوت لوک اندیا

  • نشریه اَوت لوک اندیا Out Look India سرگذشت یک افغانی را نوشته که چند سال قبل برای تحصیل به هندوستان رفته بود و دلش برای وطن می تپد.

این افغان منتظری نام دارد و حکایت خودرا از روزی که میدان هوايی کابل را ترک کرد آغاز میکند که در همان روز قلب خودرا به عقب گذاشت و از کشورش بیرون شد.

او از دوره تعلیم، شبهای لیلیه ، روزهای درس ، رفتن به دامنه های کوه و تماشای مناظر هند ، عاشق شدن و از دست دادن عشق، تکمیل تعلیم و شروع بکار به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و ده ها نشیب و فراز دیگر سخن می گوید.

او به نشریه گفته است که در اواخر با مادرش در افغانستان تماس گرفت که می خواهد به وطن بر گردد اما مادرش به وی گفت که شاید اکنون زمان مناسب نباشد .

منتظری که خودش از قوم هزاره است می گوید یک سال میشود که آتشفشانی در دلش جوش میزند و شاید رفتن به افغانستان این آتش را خاموش کند. در نهایت او می گوید این مهم نیست که برگشت مفهوم دارد یا خیر ؟ او یک روزی او به کشورش برمی گردد و در آنوقت معنی واقعی زنده گی را خواهد فهمید.

XS
SM
MD
LG