لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۲۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۱

گردهمایی و اعتراض متقاعدین؛ « حکومت طالبان تنخواه و امتیازات ما را نمی دهد»


تعدادی از متفاعدین
تعدادی از متفاعدین

بسیاری از متقاعدین ملکی و نظامی در افغانستان می گویند که بیش از سه سال می شود که مزایا و معاشات آنها پرداخت نشده و بارها این مشکل را با رهبران طالبان در میان گذاشته اند، اما هیچکس برای حل این مشکل آنها اقدام عملی نکرده است.

افندی سنگر، رئیس انجمن متقاعدین افغانستان به رادیو آزادی گفت که آنها در یک نشست اعتراضی در مقابل ریاست تقاعد از مسئولان خواسته اند که به مشکلات آنان توجه کنند:

"مشکل ما متقاعدین بسیار بحرانی و بزرگ شده، متقاعدین مظاهره نمی کنند، گردهمایی اعتراضی بود که صدای خود را بلند کرده و مشکلات شان را بیان کردند، صدای آنها را باید جهانیان و مسئولان مربوط بشنوند. به همین دلیل صدای خودرا بلند کردیم، ما همیشه فقط حق خود را می خواهیم و کدام دعوی اضافی هم نداریم. سه سال می شود که حقوق ما داده نشده و با مشکلات زیاد مواجه هستیم."

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در ماه دلو در یک سپیس بی. بی. سی در شبکۀ اکس(تویتر سابق) ادعا کرده بود که قانون پرداخت حقوق متقاعدین تعدیل شده و به زودی توسط وزارت عدلیه نافذ می شود و حقوق متقاعدین داده خواهد شد.

یکی از متقاعدین که از افشای نامش خودداری کرده به رادیو آزادی گفت که ۴ تا ۵ هزار متقاعد پنجشنبه گذشته در اعتراض به عدم پرداخت حقوق شان در مقابل ریاست تقاعد تجمع کرده بودند:

"چهار و پنج هزار تن از متقاعدین جمع شده بودند و از ریاست تقاعد خواستند که چرا سه سال است که حقوق تقاعد ما اجرا نمی شود؟ متقاعدین به طالبان گفتند که فرزندان ما آب و غذا می خواهند و با همین حقوق تقاعد بود که برای فرزندان خود غذا، لباس و سایر مواد مورد نیاز را می خریدیم و با آن امرار حیات می کردیم."

یکی متقاعد دیگر به رادیو آزادی گفت که طالبان گردهمایی آنها را برهم زده، و با شماری از متقاعدین نیز بدرفتاری کردند.

XS
SM
MD
LG