لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۵

نیروهای اسرائیلی به حملات در غزه و رفح ادامه داده اند، تلاش های دیپلوماتیک نیز در راه است


نیرو های اسرائیلی در بخشی از نوار غزه
نیرو های اسرائیلی در بخشی از نوار غزه

نیروهای اسرائیلی امروز یکشنبه نیز به حملات خود در غزه ادامه دادند. در این حال مقام ها می گویند که انتظار می رود تلاش های دیپلوماتیک برای برقراری آتش بس در غزه در روزهای آینده دوباره آغاز شوند.

رهایی گروگان ها از بند گروه تندرو حماس بخشی از این تلاش ها گفته شده است.

ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا ، حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی می شناسند.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس ، حملات هوایی و توپخانه بار دیگر شب هنگام بر مناطق شمالی ، مرکزی و جنوبی غزه صورت گرفته است.

بر اساس گزارش ، درگیری در شهر رفح در جنوب غزه متمرکز است.

اسرائیل وعده کرده که در آنجا آخرین سنگر باقی ماندۀ حماس را نابود می کند.

اسرائیل با وجود مخالفت های بین المللی ، عملیات نظامی به رفح را در اوائل ماه می آغاز کرد.

شهر رفح زیر بمباران نیروهای اسرائیلی
شهر رفح زیر بمباران نیروهای اسرائیلی

این عملیات نظامی باعث شد که مصر گذرگاه مرزی رفح را بسته کند ؛ اما لاری های حامل کمک امروز بار دیگر از طریق گذرگاه کرم شالوم وارد غزه شدند.

در همین حال القاهره نیوز مربوط به استخبارات مصر گفته که این کشور به عنوان یکی از میانجی ها به تلاش هایش برای از سرگیری مذاکرات ادامه می دهد.

رسانه های اسرائیلی گفته اند که دیوید بارنی رئیس استخبارات اسرائیل در دیدار با ویلیام برنز رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده و میانجی های قطری در پاریس در بارۀ یک چارچوب جدید گفتگو ها برای آتش بس توافق کرده است.

یک مقام اسرائیلی که خواسته است نامش گرفته نشود ، به خبرگزاری فرانس پرس دیروز گفت که اراده برای تجدید گفتگو ها در این هفته وجود دارد.

جوبایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده
جوبایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده

جوبایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده به روز شنبه گفت ادارۀ اش در یک "دیپلوماسی فوری برای تضمین یک آتش بس عاجل و رهایی گروگان ها" دخیل است.

اما اسامه حمدان یک مقام ارشد گروه تندرو حماس به شبکۀ خبری الجزیره گفته است که این حرف ها تنها از جانب اسرائیل است و به گفتۀ او هنوز چیزی عملی در این باره وجود ندارد

جنگ در غزه حدود هشت ماه پیش بعد از آن آغاز شد که گروه حماس در حملۀ به اسرائیل در هفتم ماه اکتوبر سال گذشته ، دستکم ۱۲۰۰ تن را کشت و بیش از ۲۵۰ تن دیگر را گروگان گرفت.

در این حال مقام های وزارت صحت در کنترل حماس در غزه اعلام کرده اند که تااکنون در حملات اسرائیل نزدیک به ۳۶ هزار تن عمدتاً غیرنظامیان کشته شده اند.

به گفتۀ آنان ، حداقل ۸۱ تن از این افراد در بیش از یک شبانه روز گذشته در غزه جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG