لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۱ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۴

قتل افسر پولیس جرمنی توسط یک مهاجر افغان؛ آیا سیاست‌ برلین در برابر مهاجرین تغییر خواهد کرد؟


تصویر آرشیف: پولیس جرمنی در برابر گروهی از مظاهره کننده گانی دیده میشود که در مخالفت با سیاست های پذیرش مهاجرین در آلمان قرار دارند.
تصویر آرشیف: پولیس جرمنی در برابر گروهی از مظاهره کننده گانی دیده میشود که در مخالفت با سیاست های پذیرش مهاجرین در آلمان قرار دارند.

رووین ایل افسر پولیس مانهایم پس از زخم برداشتن در نتیجه حمله توسط چاقو، برای چند روز توسط دستگاه ها زنده نگه داشته شد.

بر اساس گزارش ها، این پولیس ۲۹ ساله جرمنی توسط یک پناهجوی ۲۵ ساله افغان به نام سلیمان هدف چاقو قرار گرفت. او در ناحیه سرش نیز صدمه دیده بود.

مهاجم حداقل پنج تن دیگر را که از اعضای گروه راستگرای ضد اسلام به نامPax Europe بودند، در برابر چشمان پولیس در شهر مانهایم زخمی کرد.

مایکل استورزنبرگر، یکی از اعضای هیئت مدیره این گروه ضد اسلام نیز در میان زخمی هاست.

عکس ها از لحظات خشونت آمیز حمله با چاقو به پولیس جرمنی نیز در رسانه ها دست به دست می شود که واکنش های بسیاری را علیه پناهجویان در پی داشته است.

اولاف شولز صدراعظم جرمنی
اولاف شولز صدراعظم جرمنی

اولاف شولز صدراعظم جرمنی در پیوند به مرگ این افسر پولیس که توسط یک پناهجوی افغان هدف قرار گرفت، ابراز تاثر کرده و گفته است که تعهد این افسر برای مصئونیت همه مردم خیلی قابل قدر است.

پناهجوی افغان به نام سلیمان افسر پولیس با چندین ضرب چاقو به قتل رساند

مرد مهاجم در تیراندازی پولیس زخمی شد و از روز جمعه در شفاخانه بستری است. پولیس گفته که مهاجم هنوز برای بازجویی آماده نیست.

اسحاق اتمر آگاه سیاسی و استاد در یکی از پوهنتون های برلین به رادیو آزادی گفت که اگرچه این اقدام شخصی یک پناهنده است، اما به باورش اگر چنین رویداد ها افزایش یابد، به سیاست ها در برابر پناهجویان صدمه خواهد زد:

" این رویداد نمی تواند که ذهنیت، قوانین و لوایحی که برای مهاجرین در آلمان وضع شده، تغییر بدهد. البته تکرار چنین حوادث می تواند که باعث تغییرات و برخورد مردم جرمنی در مقابل مهاجران شود اما امروز مردم جرمنی هم این را می دانند که این عکس العمل افراطی، نظر شخصی یک افغان است، نه اینکه نظر تمام افغان ها و یا تمام مهاجران باشد."

اسحاق اتمر آگاه سیاسی و استاد در یکی از پوهنتون های برلین
اسحاق اتمر آگاه سیاسی و استاد در یکی از پوهنتون های برلین

احزاب راست و فعالان ضد پناهجویان، با برپایی اعتراض، به شدت از این حمله انتقاد کردند.

در شهر مانهایم پس از چاشت یکشنبه، هواداران جوان حزب راستگرای AfD علیه پناهجویان تظاهرات کردند.

بر اساس گزارش رسانه ها، شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهای ضد پناهندگی سر دادند.

سپس برخی دیگر از فعالان مانهایم علیه این جوانان راستگرا به پا خاستند.

احزاب راست در میان مردم جرمنی، مخالفان زیادی دارند اما این احزاب اعتراض شانرا نسبت به سیاست های پناهنده گی و ضد اسلام هر از گاهی ابراز می کنند.

XS
SM
MD
LG