لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۲ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۳

وزارت صحت غزه: دست‌کم ۷۱ فلسطینی در حملۀ هوایی اسرائیل کشته شدند


وزارت صحت غزه اعلام کرد که در حملۀ هوایی امروز اسرائیل، دست‌کم ۷۱ فلسطینی کشته و ۲۸۹ نفر زخمی شده‌اند.
وزارت صحت غزه اعلام کرد که در حملۀ هوایی امروز اسرائیل، دست‌کم ۷۱ فلسطینی کشته و ۲۸۹ نفر زخمی شده‌اند.

وزارت صحت غزه تحت کنترل حماس گفته است که امروز دست‌کم ۷۱ فلسطینی در حملۀ هوایی اسرائیل در جنوب نوار غزه کشته شدند.

ایالات متحدۀ و اتحادیه اروپا حماس را به‌عنوان سازمان هراس‌افگن می‌شناسند. در این حال، یک مقام اسرائیلی گفته است که محمد الضیف، مسئول نظامی گروه تندرو حماس در حملۀ هوایی در منطقۀ خان‌یونس در غزه هدف قرار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، این مقام اسرائیلی که خواسته است نامش افشا نشود، هدف حملۀ هوایی این کشور در منطقۀ خان‌یونس را محمد الضیف معرفی کرده است، کسی که بسیاری‌ها گمان می‌کنند طراح ارشد حملۀ هفتم اکتبر پارسال گروه تندرو حماس بر اسرائیل است.

در آن حمله‌ حدود یک‌هزار و دوصد نفر کشته و نزدیک دوصد و چهل تن دیگر گروگان گرفته شدند.

محمد الضیف، (فردی که در عکس می‌بینید) مسئول نظامی حماس و رفه سلامه، مقام ارشد حماس، در حملۀ هوایی اسرائیل هدف قرار گرفتند، اما هنوز مشخص نیست که آیا کشته شده‌اند یا نه.
محمد الضیف، (فردی که در عکس می‌بینید) مسئول نظامی حماس و رفه سلامه، مقام ارشد حماس، در حملۀ هوایی اسرائیل هدف قرار گرفتند، اما هنوز مشخص نیست که آیا کشته شده‌اند یا نه.
تردید در مورد وضعیت دو عضو ارشد حماس

محمد الضیف سال‌ها در صدر فهرست افراد تحت تعقیب اسرائیل بوده و گمان می‌رود که در گذشته از چندین حملۀ اسرائیل فرار کرده باشد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، مقام اسرائیلی گفته است که رفه سلامه، مقام دیگر ارشد حماس، نیز در حمله‌ی هوایی روز شنبه اسرائیل هدف قرار گرفته است. او توضیح نداده است که این دو تن کشته شده‌اند یا نه.

حماس در بیانیه‌ای این ادعا را رد کرده است. این گروه در شبکۀ ایکس (توییتر سابق) نوشته است که بار نخست نیست که اسرائیل ادعای هدف قرار دادن «رهبران فلسطین» را کرده است و به‌گفتۀ حماس، دروغ‌های اسرائیل بعدتر نادرست ثابت شده است.

وزارت صحت غزه تحت کنترل حماس گفته است که افزون بر کشته شدن ده‌ها فلسطینی در حملۀ هوایی اسرائیل در جنوب نوار غزه، ۲۸۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به‌گفتۀ این وزارت، بسیاری از کشته‌شدگان و زخمیان به شفاخانۀ ناصر واقع در نزدیکی رویداد منتقل شده‌اند.

اسوشیتدپرس نوشته است که خبرنگارانش در شفاخانه بیش از ۴۰ جسد را شمرده‌اند و شاهدان گفته‌اند که ۷ حملۀ هوایی انجام شده است.

در تصاویر پس از رویداد، خیمه‌ها و موترهای سوخته و سیاه‌شده و کارمندان ادارۀ اضطراری و فلسطینیان بی‌جاشده که دنبال افراد نجات‌یافته هستند، دیده می‌شوند.

شاهدان گفته‌اند که حمله بر مواصی انجام شده، جایی که از شمال رفح به خان‌یونس منتهی می‌شود و از سوی اسرائیل به‌عنوان «زون امن» معرفی شده است.

صدها هزار بی‌جاشدۀ فلسطینی برای جست‌وجوی مصئونیت به این نوار ساحلی فرار کرده‌اند و عمدتاً در خیمه‌های موقت پناه گرفته‌اند.

این حملۀ اسرائیل در حالی اجرا شده است که میانجیگران ایالات متحده، مصر و قطر همچنان در تلاش هستند تا اختلاف میان اسرائیل و حماس بر سر معاملۀ پیشنهادی آتش‌بس سه‌مرحله‌ای و طرح رهایی گروگان‌ها کاهش یابد.

XS
SM
MD
LG