لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۵

امدادرسانان اجساد ده‌ها فلسطینی را از زیر آوار در غزه بیرون کشیدند


ساختمان‌های فرو ریخته در مناطق تل‌الحوا و صبرا در غزه که در اثر بمباران‌های شدید اسرائیل ویران شده‌اند.
ساختمان‌های فرو ریخته در مناطق تل‌الحوا و صبرا در غزه که در اثر بمباران‌های شدید اسرائیل ویران شده‌اند.

امدادرسانان اجساد ده‌ها فلسطینی را دیروز از زیر آوارهای ناشی از فروریزی ساختمان‌ها در غزه بیرون کشیدند. این افراد در حملات هفتۀ گذشته اسرائیل کشته شده بودند.

این ساختمان‌ها در مناطق تل‌الحوا و صبرا در غزه موقعیت داشتند که پس از چند روز حملات هوایی پی‌هم، در نهایت نیروهای اسرائیلی از این مناطق خارج شدند.

محمود بسال، مسوول سازمان دفاع مدنی غزه، اعلام کرد که تاکنون اجساد حدود ۶۰ نفر به‌شمول زنان و کودکان پیدا شده‌اند. به گفتۀ او، در برخی از خانه‌ها، تمامی اعضای خانواده به دلیل حملات و بمباران‌ها کشته شده‌اند.

بسال اعلام کرد که برخی از اجساد تا حدی توسط سگ‌ها خورده شده‌اند. ارتش اسرائیل اعلام کرده که نمی‌تواند نظری در مورد یافتن اجساد ارائه دهد.

بیشتر ساکنان شهر غزه و برخی مناطق شمالی از آغاز جنگ مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. برآورد ملل متحد نشان می‌دهد که حدود ۳۰۰ هزار نفر احتمالاً هنوز در شمال غزه باقی مانده‌اند.

امدادرسانان اجساد ده‌ها فلسطینی را از زیر آوارهای ناشی از فروریزی ساختمان‌ها در غزه بیرون کشیدند.
امدادرسانان اجساد ده‌ها فلسطینی را از زیر آوارهای ناشی از فروریزی ساختمان‌ها در غزه بیرون کشیدند.

در هفتم اکتوبر، در حملۀ ناگهانی گروه حماس به اسرائیل، ۱۲۰۰ نفر کشته و حدود ۲۵۰ نفر گروگان گرفته شدند. پس از آن، اسرائیل حملات شدیدی به نوار غزه آغاز کرد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا حماس را گروه تروریستی می‌دانند.

وزارت صحت غزه، تحت کنترل حماس، اعلام کرده که تاکنون بیش از ۳۸ هزار نفر که اکثر آن‌ها غیرنظامی هستند، در جریان نُه ماه جنگ کشته شده‌اند، اما منابع بی‌طرف این ارقام را تأیید یا رد نکرده‌اند.

همزمان، ایالات متحده، مصر و اسرائیل به مذاکرات خود ادامه داده‌اند تا بحران بین حماس و اسرائیل را کاهش دهند، آتش‌بس در غزه برقرار شود و گروگان‌های باقی‌مانده آزاد شوند.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، اعلام کرده که کشورش هیئت برای شرکت در این مذاکرات ارسال می‌کند، اما هنوز برخی موانع وجود دارد.

گروه حماس بر لزوم توافق بر سر یک آتش‌بس دائمی تأکید دارد، اما نتانیاهو می‌گوید که با هیچ طرحی موافقت نخواهد کرد و عملیات نظامی اسرائیل تا نابودی کامل گروه حماس ادامه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG