لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۱

حملهٔ هوایی بر یک مکتب در غزه؛ هشتاد تن از آواره‌گان جنگ در این مکتب کشته شدند


مردم و نیرو های امداد رسان در حال جمعآوری اجساد و انتقال آن به شفاخانه ها اند.
مردم و نیرو های امداد رسان در حال جمعآوری اجساد و انتقال آن به شفاخانه ها اند.

وزارت صحت غزه در کنترل گروه حماس می‌گوید، شمار تلفات حملۀ هوایی اسرائیل بر یک مکتب در نوار غزه به ۸۰ کشته و ۴۷ زخمی رسیده است.

اما سازمان دفاع ملکی غزه گفته که در این حمله بر این مکتب که شمار زیادی از آوارگان جنگ در آن جابجا شده بودند، ۹۳ نفر کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس) نوشته است، به گونۀ مستقل نمی‌تواند این آمار را تأیید کند، اما در صورت تأیید این شمار تلفات، این خونین‌ترین رویداد در جنگ ده ماهه میان اسرائیل و حماس خواهد بود.

امریکا و اتحادیۀ اروپا حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسند.

در همین حال سخنگوی ارتش اسرائیل گفته ، در مکتبی که هدف قرار دادند حدود ۲۰ فرد مسلح گروه‌های حماس و جهاد اسلامی فعالیت می‌کردند.

پناهگاه آواره گان جنگ در غزه که هدف حمله راکتی اسرائیل قرار گرفته است.
پناهگاه آواره گان جنگ در غزه که هدف حمله راکتی اسرائیل قرار گرفته است.

ناداو شوشانی در صفحۀ ایکس خود نوشته است که محوطۀ مکتب و مسجدی که به عنوان مرکز فعالیت نظامیان حماس و جهاد اسلامی استفاده می‌شدند، ویران شده اند.

بر اساس گزارش‌ها، تقریباً تمامی مکاتب در نوار غزه به پناهگاه آوارگان جنگ مبدل شده است.

فاضل نعیم، رئیس شفاخانۀ الاهلی در شهر غزه به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است که جسد ۷۰ تن و بخش‌های از بدن ده جسد دیگر به این شفاخانه منتقل شده است.

ابو انس، یک شاهد عینی که مشغول نجات بازماندگان این حمله بوده، به اسوشیتد پرس گفته که این حمله بدون هشدار قبلی و پیش از طلوع آفتاب صورت گرفته است.

نیرو های اسرائیلی در غزه تاکنون ۴۷۷ مکتب را هدف قرار داده اند که یا به طور کلی ویران شده و یا هم خسارات جدی دیده اند

او گفته که در جریان حمله مردم مشغول عبادت در مسجد بودند و شمار دیگر هم از جمله زنان، کودکان و کهن‌سالان در داخل مکتب خواب بودند.

محمود بَصل، سخنگوی سازمان دفاع ملکی غزه گفته که سه راکت بر مکتب و مسجد اصابت کرده؛ جایی که به گفتۀ او،۶ هزار آوارۀ جنگی به آنجا پناه برده بودند.

او افزوده که احتمالاً شمار تلفات افزایش خواهد یافت و بیشتر قربانانیان زنان و کودکان اند.

بر اساس آمار ملل متحد، تا تاریخ ۶ جولای، از میان ۵۶۴ مکتب در غزه ۴۷۷ مکتب مستقیماً در جنگ مورد حمله قرار گرفته یا آسیب دیده است.

مسئولان شفاخانه‌ها در غزه می‌گویند، پنج‌شنبۀ گذشته هم نیروهای اسرائیل دو مکتب را در شرق غزه که آوارگان جنگ در آنها پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند که در نتیجه دست کم ۱۵ تن کشته شدند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG