لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۴ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۰

جوزف بوریل: استفاده اوکراین از اسلحهٔ غرب برای هدف قرار دادن خاک روسیه به معنای شروع جنگ مستقیم با مسکو نیست


 جوزف بوریل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزف بوریل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

جوزف بوریل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فشار بر متحدان غربی اوکراین را افزایش داده است تا محدودیت‌هایی که کی‌یف را از استفاده سلاح‌ های این کشور ها برای حمله به خاک روسیه بازمی‌دارد، لغو کنند.

آقای بوریل در دومین روز از نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلجیم گفت که استفاده از این سلاح ها برای هدف قرار دادن خاک روسیه به معنای شروع جنگ مستقیم با مسکو نیست.

وی با بیان اینکه هیچکس خواهان جنگ با روسیه نیست گفت، اگر به جای اوکراینی‌ها باشیم و ازجاهای مورد حمله قرار گیریم که نتوانیم آنرا مورد حمله قرار دهیم، چنین خواست را مطرح خواهیم کرد.

بوریل گفت، برای انجام این کار، اوکراین باید مکان‌های سازمان‌دهی حملات روسیه را هدف قرار دهد.

نیرو های اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه
نیرو های اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه

بر اساس گزارش بخش مرکزی خبر رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، مقام‌های اوکراینی از جمله ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین بارها از متحدان بین‌المللی اوکراین خواسته اند تا اقدام قاطعانه‌ای انجام دهند و به اوکراین اجازه دهند از تسلیحاتی که غرب در اختیارش قرار داده برای هدف قرار دادن اهداف‌شان در خاک روسیه استفاده کنند.

نیروهای اوکراینی در جنگ با روسیه بیشتر به کمک های نظامی متحدان غربی خود متکی استند

اوکراین در اوایل ماه جاری میلادی بر منطقۀ کورسک روسیه حمله کرد و زلینسکی گفت که روسیه باید این را احساس کند که چه کرده است.

روسیه در واکنش به این حملۀ اوکراین گفت، اخیراً حملات گستردۀ راکتی و هوایی را بر شهرها و تاسیسات غیرنظامی راه‌اندازی کرده است.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند، سلاح‌های تازه به دست آمده به آنها کمک می‌کند تا در جبهۀ جنگ قوی‌تر عمل کنند، اما نیروهای آنها همچنان با موانعی روبه‌رو هستند، زیرا محدودیت‌های اعمال شده توسط غرب مانع استفاده از سلاح‌های دوربرد برای هدف قرار دادن اهداف در داخل خاک روسیه می‌شود.

دیمیترو کولیبا، وزیر خارجۀ اوکراین به تاریخ ۲۹ آگست و قبل از نشست وزیران خارجۀ اتحادیۀ اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت، امنیت اروپا در دراز مدت و اوکراین در کوتاه مدت با تصمیم‌های جسورانه آغاز می‌شود.

لوی درستیز نیروهای اوکراین به تاریخ ۲۹ آگست تأیید کرد که یک جِت جنگی اف ۱۶ که از سوی غرب به اوکراین داده شده بود، در جریان رهگیری حملۀ راکتی و هواپیمای بدون سرنشین روسیه سرنگون شده است.

XS
SM
MD
LG