سرپل: درگیری با طالبان مسلح در ۱۸ کیلومتری صیاد ادامه دارد

شب گذشته درگیری شدید در ولسوالی صیاد ولایت سرپل بین نیروهای دولتی و مخالفان مسلح دولت رخ داد.

مقام‌های محلی سرپل می گویند که حمله مخالفان عقب زده شده و نیروهای امنیتی می کوشند تا مناطق از دست رفته‌شان را دوباره بدست بی آورند.

عبدالجبار حقبین والی سرپل اطمینان می دهد که مخالفان توان رویارویی با نیروهای دولتی را ندارند.

والی سرپل همچنان گفت: " همین ضربات کوبنده یی را که نیروهای امنیتی ما بالای طالبان وارد کرده اند من مطمین هستم طالب دیگر نمیتواند در مقابل نیروهای ما بجنگند. "

والی سرپل علاوه کرد که شب گذشته مخالفان مسلح دولت بالای قریه های قفلاطون، علقانی قشلاق و بلند غوری حمله نموده این قریه‌ها را تصرف نموده بودند.

بگفته والی سرپل فعلاً مخالفان دوباره عقب رفته جنگ در قریه قفلاطون در فاصله ۱۸ کیلومتری ولسوالی صیاد ادامه دارد.

اما تا اکنون در مورد تلفات این درگیری از هر دو طرف جزئیات داده نشده است.

هرچند مقام‌های محلی می گویند که مخالفان توان رویارویی را با نیروهای امنیتی ندارند، اما اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل هشدار می دهد که اگر نیروهای دولتی در میدان نبرد پشتیبانی نشوند احتمال میرود که مخالفان مسلح دولت اداره بخشی ولسوالی ها را بدست گیرند.

این عضو شورای ولایتی سرپل به ادامه می گوید:
" نیروهای که در سرپل مستقر هستند هر کدام آنها در هر نقطه مصروف اند. نیروی ریزرف در این ولایت موجود نیست. ما از دولت میخواهیم تا نیروهای کمکی را از مرکز و یا از مزار شریف به سرپل بفرستند. "

ولایت سرپل در شمال کشور یکی از نا امن‌ترین ولایات بشمار می رود که بگفته مقامات محلی، از سه روز به این سو جنگ در ولسوالی‌های صیاد، سوزمه قلعه و سانچارک این ولایت جریان دارد که در این درگیری ها به هر دو طرف تلفات وارد گردیده است.

گزارش: محمد عالم رحمانیار