ملل‌متحد: نفوس جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹،۸ میلیارد تن افزایش خواهد یافت

سازمان ملل‌متحد پیش‌بینی می‎کند، نفوس جهان که فعلاً ۷،۶ میلیارد نفر می‎باشد تا سال ۲۰۵۰ به ۹،۸ میلیارد بلند خواهد رفت.

پاکستان، هند، نایجیریا، کانگو، حبشه، تانزانیا، ایالات متحده امریکا، یوگندا و اندونیزیا از جمله کشورهای هستند که در افزایش نفوس جهان سهم عمده خواهند داشت.

نظر به گزارش ملل‌متحد هند که فعلاً با داشتن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفوس دومین کشور پر نفوس جهان می‎باشد، در ظرف هفت سال ممکن است نفوس آن از چین که ۱،۴ میلیارد نفوس دارد، بیشتر شود.

هند

ملل‌متحد می‎گوید با در نظرداشت این که تعداد تولد در بسیاری نقاط جهان کاهش یافته‎است در ۴۷ کشور جهان که زیاد پیشرفته نیستند، حد اوسط تعداد اطفال در یک خانواده بیش از ۴ تن می‎باشد.

بر اساس احصائیه سازمان ملل‌متحد در ۲۶ کشور افریقایی تا سال ۲۰۵۰ تعداد نفوس حد اقل دو برابر خواهد شد.

نایجیریا که در رشد نفوس بسیار سریع می‎باشد، جای دهم را که اکنون امریکا در آن قرار دارد، خواهد گرفت.

در اروپا جاپان و کشورهای پیشرفته دیگر نفوس رو به کاهش می‎باشد.

سازمان ملل‌متحد می‎گوید در کشورهای بی‌بضاعت که افزایش تعداد اطفال در آن‎ها زیاد است خطر آن وجود دارد که قشر جوان در این کشورها مواد خوراکی کافی و خدمات صحی و تعلیمی مناسب به‌دست نیاورند.

در عین حال در اروپا جاپان و کشورهای پیشرفته دیگر نفوس رو به کاهش می‎باشد.

در بین کشورهای که در حفظ تعادل در نفوس عقب مانده‎اند چین، ایالات متحده، برازیل، روسیه، جاپان، ویتنام، ایران، تایلند و بریتانیا شامل می‎باشند.

کمی تعداد تولد مخصوصاً در کشورهای اروپایی شاید با سرازیر شدن مهاجرین در این کشورها جبران شود، اما اکثریت این کشورها نخواهند توانست که جلو کاهش نفوس خود را بگیرند.