وزارت دفاع: دوسیه ۷ افسر بلند رتبه متهم به فساد به محکمه ارسال شده‎است

وزارت دفاع افغانستان می‎گوید، دوسیه‎های افسران بلند رتبه این وزارت که به اختلاس و فساد اداری متهم اند، برای بررسی به محکمه اختصاصی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری ارسال گردیده‎اند.

مقام‎ها گفتند، در این قضیه هفت افسر به‌شمول سه جنرال شامل اند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت، دوسیه این افسران دیروز از سوی لوی سارنوالی به محکمه اختصاصی جرایم سنگین مبارزه با فساد اداری رجعت داده شده و همزمان با آن، این افسران بازداشت و دستگیر شده‎اند.

وزیری: این هفت نفر در دوسیه تیل و جنراتورها شامل اند.

او افزود:

"این هفت نفر در دوسیه تیل و جنراتورها شامل اند. اداره عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری دیروز این افراد را دستگیر کرده‎است. زیرا دوسیه آن‎ها برای غور به این محکمه ارسال گردیده‎است."

در این قضیه دو جنرال برحال و یک جنرال متقاعد، یک دگروال برحال و یک دگروال متقاعد و دو تورن دستگیر و در توقیف به سر می‎برند.

لوی سارنوالی گفت، نخست یک افسر از این هفت تن دستگیر شده بود، اما پس از تحقیق سارنوالان این اداره متباقی آن‎ها به اتهام جعل و تزویر، اختلاس و سوء استفاده از صلاحیت‎های شان، از طرف اداره عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری بازداشت شدند و قضیه آن‎ها به محکمه معرفی شده‎است.

رسولی: سارنوالان موظف دریافتند که هفت تن دیگر به شمول سه جنرال در پیوند به این قضیه کسب الزامیت می‎کنند.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان گفت:

"سارنوالان مؤظف قضیه دریافتند که علاوه بر یک نفری که به‌عنوان مظنون و متهم تحت توقیف است، هفت تن دیگر به‌شمول سه نفری که دارای رتبه جنرالی اند، در پیوند به این قضیه کسب الزامیت می‎کنند و اتهامات نسبت به آن‎ها وارد دانسته می‎شود."

سحنگوی لوی سارنوالی افغانستان در ادامه به رادیو آزادی گفت، در پیوند به این قضیه وجه اختلاس که از سوی سارنوالان ثابت شده بیش از یک میلیون دو صد هزار دالر امریکایی و دونیم میلیون افغانی را احتوا می‎کند.

لوی سارنوالی افغانستان همچنان از افشای هویت این افسران وزارت دفاع تا فیصله نهایی محکمه خوداری کرده‎است.