قصر سفید: تسلیم شدن پال منافورت هیچ ارتباطی به دونالد ترمپ ندارد

پال منافورت رئیس پیشین کمپاین رئیس جمهور امریکا و همکارش ریک گیتس

پال منافورت رئیس پیشین کمپاین رئیس جمهور امریکا و همکارش ریک گیتس دیروز دوشنبه در یک محکمه فدرال در واشنگتن گفتند که بی‌گناه استند.

منافورت و گیتس به‌خاطر دسیسه‌سازی و ارتکاب چندین مورد از جرایم داخلی متهم شده‌اند.

در عین حال قصر سفید گفته که این مسایل به رئیس جمهور ترمپ و کمپاین انتخاباتی وی ارتباطی ندارد.

پال منافورت رئیس پیشین کمپاین انتخاباتی رئیس جمهور دونالد ترمپ

قصر سفید می‌گوید، مسئله پال منافورت رئیس پیشین کمپاین رئیس جمهور دونالد ترمپ و تسلیمی‌اش به یک محکمه فدرال، با آقای ترمپ هیچ‌گونه ارتباطی ندارد.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید دیروز دوشنبه به خبرنگاران گفت، اتهام‌های وارد شده بر منافورت با مبارزات انتخابی و فعالیت‌ها در کمپاین دونالد ترمپ رابطۀ نداشته‌اند.

سندرز افزود، در اسناد جلب پال منافورت از سوی محکمه فدرال، هیچگونه شواهدی در مورد ارتباط میان کمپاین دونالد ترمپ با روسیه دیده نمی‌شود.

وی گفت:

"ما از روز نخست گفته‌ایم که هیچ سندی در مورد دسیسه‌سازی میان ترمپ و روسیه وجود ندارد و حکم امروز محکمه در این مورد کدام تغییر آورده نمی‌تواند."

در اسنادی که روز دوشنبه از سوی یک محکمه فدرال امریکا نشر شد، آشکار شده که هیئت منصفه فدرال، پال منافورت و شریک تجارتی‌اش ریک گیتس را به اتهام ارتکاب ۱۲ مورد جرمی برای پاسخگویی فرا خواند.

در این اتهام‌ها، دسیسه‌سازی علیه امریکا نیز شامل بود.

قصر سفید: مسئله پال منافورت رئیس پیشین کمپاین رئیس جمهور دونالد ترمپ و تسلیمی‌اش به یک محکمه، با آقای ترمپ ارتباطی ندارد.

منافورت همچنان متهم شده که در معامله با اوکراین برای گرفتن پول از امریکا دسیسه ساخته بود.

او و همکارش گیتس، همچنان به پول شویی، خود را به‌عنوان نماینده‌های استخبارات خارجی معرفی کردن، ارائه معلومات نا درست و شریک نساختن اطلاعات در مورد معاملات بانکی و مالی در بیرون از امریکا نیز متهم استند.

پال منافورت دیروز خودش را در واشنگتن به یک دفتر محلی "اف. بی‌. آی" یا پولیس فدرال امریکا تسلیم کرد.

پیش از این روزنامه نیویارک تایمز و شبکه تلویزیونی "سی. ان. ان" به نقل از برخی منابع بدون ذکر هویت‌شان، خبر دادند که پال منافورت و ریک گیتس برای تسلیم شدن به قانون قصد دارند.

هر دو در محکمه فدرال در واشنگتن گفتند که بی‌گناه استند و به همین خاطر خود شان را به ارگان‌های دولتی تسلیم کرده‌اند.

در اسناد محکمه فدرال همچنان از جورج گئورگیوس پاپادوپولوس مشاور پیشین امور خارجی کمپاین ترمپ یاد آوری شده که برای "اف. بی‌. آی" در مورد ارتباط‌اش با روسیه اعتراف کرده و خود را مقصر دانسته است.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید دیروز گفت، پاپادوپولوس از سال ۲۰۱۶ میلادی در کمپاین دونالد ترمپ موقف رسمی نداشت.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید

وی افزود:

"او یک رضا کار بود، عضو شورای مشوره دهنده بود که در مجموع هر سال یک نشست برگزار می‌کرد."

بر اساس گزارش‌ها، تمامی اسناد در مورد مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و احتمال ارتباط آن کشور با کمپاین انتخاباتی ترمپ، در نتیجه تحقیق و ارزیابی رابرت مولر نماینده خاص برای این قضیه، به دست آمده‌اند.

او که از مأمورین پیشین پولیس فدرال امریکا است، تحقیق و ارزیابی را در مورد این اتهام‌ها از ماه می امسال رهبری می‌کند.

گزارش: جاوید نعیمی