دونالد ترمپ از دستاوردهای نیرهای امریکایی در افغانستان ستایش کرد

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در پیام خود به مناسبت روز سپاسگزاری امریکا " Thanksgiving " از خدمات سربازان امریکایی در افغانستان و عراق و در جنگ علیه داعش تقدیر نمود.

در یک کنفرانس ویدیویی مستقیم از "پام بیچ فلوریدا" او به عساکر امریکایی که در افغانستان و عراق خدمت می‌کنند گفت که "شما افراد بسیار بسیار خاص هستید."

او در رابطه با سربازان امریکایی در افغانستان گفت که بسیار شجاع می‌باشند و در چند ماه اخیر مسیر جنگ را تغییر داده‌اند.

او همچنان به سربازان اظهار داشت:

"من باید به سربازان ما که در افغانستان هستند مستقیماً بگویم که همه در مورد پیشرفت شما که در چند ماه گذشته داشته‌اید سخن می‌گویند، از وقتی که من راه را برای شما باز گذاشتم. ما راه را باز کردیم و به شما گفتیم که پیش برویید. جنگ ما برای پیروزی است. ما در آنجا بیهوده عمل نمی‌کنیم ما برای پیروزی می‌جنگیم."

قوای امریکا در افغانستان به‌خاطر این نمی‌جنگند که دست آورد نداشته باشند، آن‌ها برای پیروزی می‌جنگند و تا پیروزی این مبارزه را دوام خواهند داد.

به گفته او واحدهای فرقه ۸۲ هوایی امریکا در کندهار عملیات انجام می‌دهند و پیروزی‌های آن‌ها ورد زبان‌هاست و قوای امریکا واقعاً در حال پیروزی هستند.

رئیس جمهور امریکا همچنان در پیام روز سپاسگزاری خود اظهار داشت که قوای امریکا در جنگ علیه گروه داعش دست آوردهای بزرگ داشته و در این جنگ پیروز خواهند شد.

Your browser doesn’t support HTML5

بمباران لابراتوار مواد مخدر در هلمند توسط نظامیان امریکایی

او افزود که پیروزی‌های این عساکر در مقایسه با سال‌های گذشته واضح است و از همین رو او به قوای نظامی در افغانستان صلاحیت داده‌است که طبق تصمیم خود عمل کنند و این پیروزی را ادامه بدهند.

او تأکید نمود که عساکر امریکایی برای رسیدن به یک هدف واقعی و انگیزه خوب می‌جنگند.

به گفته رئیس جمهور ترمپ، بارک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا به نظامیان اجازه نمی‌داد که خودشان کار خود را پیش ببرند و تصمیم بگیرند ولی حالا این وضیعت تغییر کرده و افسران نظامی نظر به شرایط خودشان تصمیم می‌گیرند و کار خود را انجام می‌دهند.

رئیس جمهور امریکا که با همسرش میلانیا در قرارگاه نظامی روییرا بیچ در فلوریدا که از روز "سپاسگزاری امریکا" تجلیل می‌کرد در باره مشکلات داخلی و راه‌های تقویه اقتصاد و تقویه قوای هوایی امریکا نیز سخن گفت.