معترضان در تهران خواستار عدالت در مورد سقوط طیاره اوکراین شدند

معترضان در تهران: عاملان سقوط طیاره مسافربری خطوط هوایی اوکراین باید شناسایی و محاکمه شوند. January 11, 2020

شماری از باشندگان شهر تهران دیروز شنبه (۲۱ جدی)‌ در جریان مظاهره بر ضد رژیم اسلامی شعار داده، خواستار تامین عدالت شدند.

حکومت ایران دیروز شنبه پذیرفت که چهارشنبۀ گذشته یک طیارۀ شرکت هوایی بین‌المللی اوکراین را سهواً سقوط داده است. در این رویداد ۱۷۶ تن کشته شدند. حکومت ایران قبلاً به شدت مسئولیت سقوط این طیاره را رد کرده بود.

بعد از این اعلام حکومت ایران شماری از باشندگان تهران در برابر پوهنتون امیرکبیر در آن شهر گرد آمده از حکومت خواستند، عاملان این رویداد را شناسایی و محاکمه کند.

در ویدیوهای این مظاهره که از طریق شبکه‌های اجتماعی نشر شده، معترضان شعار می‌دادند: "استعفای یک یا دو مقام کافی نیست، با خانواده‌های قربانیان باید انصاف شود."

امیرعلی حاجی‌زاده رهبر نیروهای هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دیروز (شنبه ۲۱ جدی) گفت، مسئولیت کامل اندوه بشری ناشی از سقوط این طیارۀ شرکت هوایی بین‌المللی اوکراین را می‌پذیرد.

امیرعلی حاجی زاده دیروز در سخنرانی از طریق تلویزیون دولتی ایران گفت: "زمانیکه خبر سقوط این طیاره برایش رسید، از شدت اندوه خواستار مرگ خود شد."

امیرعلی حاجی‌زاده رهبر نیروهای هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

آقای حاجی زاده دیروز به خبرنگاران گفت: "نیروهای مسلح و سپاه نمی‌خواست این موضوع را پنهان کند، اما بالاخره روالی بوده که انجام شد، ما از این حادثه متأسفیم."

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ارشد مذهبی ایران از نیروهای مسلح این کشور خواسته است تا سهل انگاری را که باعث سقوط این طیارۀ شرکت هوایی بین‌المللی اوکراین شده است، بررسی کنند.

حکومت ایران گفته است، فیر راکت بر طیارۀ مسافربری شرکت هوایی بین‌المللی اوکراین، یک اشتباه انسانی بوده است.

بیش از نصف افرادی که در نتیجۀ این سانحۀ هوایی کشته شدند، شهروندان ایران بودند، اما ده افغان نیز شامل قربانیان این رویداد اند.