کووید-۱۹ بر جشن ایستر یا عید پاک مسیحیان سایه افگنده است

گسترش ویروس کرونا در جهان بالای جشن ایستر یا عید پاک مسیحیان سایه افگنده است.

جشن ایستر یا عید پاک مسیحیان امسال به روز یکشنبه ( ۱۲ اپریل) در حالی برگزار می‌شود که ویروس همه‌گیر کرونا فعالیت‌های روزمرۀ زندگی را تقریباً در سرتاسر جهان محدود ساخته است.

به اساس آمار پوهنتون جانز هاپکینز در امریکا، تعداد مرگ ‌و میر ویروس کرونا امروز شنبه، (۱۱ اپریل) به ۱۰۲،۰۰۰ نفر رسید، در حالی‌که تعداد کسانی‌که به این ویروس مبتلا شده اند به یک میلیون و هفتصد هزار نفر می‌رسد.

تعداد جان باخته گان در ایالات متحده اکنون ۱۸،۷۰۰ گزارش شده است. اما انتظار می‌رود این آمار بیش‌تر از ارقام جان باختگان در ایتالیا شود. به اساس گزارش، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا به ۵۰۰،۰۰۰ نفر رسیده است.

بر اساس صفحۀ اینترنتی ورلدومیترز، در حال حاضر در ایتالیا ۱۸،۸۴۹ تن از ویروس کرونا درگذشته اند.

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا دیروز جمعه، ۱۰ اپریل به مناسبت دعا خوانی عید پاک مسیحیان گفت: امسال مانند گذشته عید ایستر را با هم تجلیل کرده نمی‌توانند. اما او افزود که از این "زمان مقدس" برای تمرکز به دعاخوانی، تحمل و رشد روابط شخصی باید استفاده کرد.

در مراسم روز جمعۀ خوب، مسیحیان در سرتاسر جهان مکث می کنند و از مصلوب شدن مسیح یاد می‌کنند. اما آنان به روز یکشنبه طبق باور مذهبی‌شان رستاخیر یا دوباره زنده شدن مسیح را جشن می‌گیرند.

گسترش ویروس کرونا در جهان، تجلیل از تعطیلات ایستر را تحت شعاع قرار داده است. مقام‌ها در سراسر جهان از مسیحیان خواسته اند تا برای عبادت در این روز از خانه‌های خود بیرون نشوند و فاصله جسمی را مراعات کنند، ورنه اشتراک آنان در مراسم دعای دسته جمعی می‌تواند دستاوردها و تلاش‌ها بخاطر جلوگیری از ویروس کرونا را به خطر بیندازد.

این در حالیست که اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا روزانه در حال ثبت صدها مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا اند که بطور مجموعی شمار قربانیان این ویروس در اروپا را به ۶۴،۰۰۰ نفر رسانده است.

بیماران مبتلا به ویروس کرونا در یک شفاخانه ایتالیا

به نظر می‌رسد که بسیاری از کشورهای جهان در حال برداشتن تدریجی محدودیت‌ها اند.

اسپانیا در نظر دارد تا با رفع برخی محدودیت‌ها اجازۀ بازگشایی کار و بار در این کشور را دهد.

ایران و پاکستان هم بخاطر چالش‌های اقتصادی اعلام کرده اند که محدودیت‌های اقتصادی را رفع خواهند کرد و برخی کارها را دوباره فعال خواهند کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا هم گفته که به هدف بازگشایی اقتصاد کشورش در ۱۴ اپریل گروه کاری را ایجاد خواهد کرد.

اما آگاهان امور صحی هشدار داده اند که اگر کشور‌ها محدودیت‌ها را سریع رفع کنند، موارد مثبت ویروس کرونا افزایش خواهد یافت.