۴۴۰۲ مورد کرونا در افغانستان؛ کابل با ۱۱۷ مورد در صدر ولایات آلوده است

آرشیف

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته از آزمایش ۹۹۵ نمونۀ مشکوک، ۳۶۱ واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

بر بنیاد معلومات وزارت صحت، کابل باز هم در ثبت واقعات مثبت ویروس کرونا در صدر ولایات قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ واقعه مثبت در این ولایت به ثبت رسیده است.

وحیدمجروح معین این وزارت امروز یک‌شنبه (۲۱ ثور) در نشست خبری در کابل گفت، این آمار نشان می‌‍‌دهد که مردم موارد قرنطین و بهداشت را به شکل درست آن رعایت نمی‌کنند.

وحید مجروح، معیین وزارت صحت افغانستان

وی گفت: "آمار موجوده ما نشان می‌دهد که متاسفانه، مردم قرنطین را رعایت نمی‌کنند، آمار هم در شهرهای مانند کابل و هرات زیاد می‌شود که در کابل ۱۱۷ واقعه و در هرات ۵۹ واقعه ثبت شده است"

بربنیاد گفته‌های آقای مجروح پس از کابل و هرات، بلخ ۳۱ واقعه، کندهار ۲۶ واقعه، بغلان ۲۱ واقعه، فراه ۱۸ واقعه، لغمان ۱۲ واقعه، وردک و سمنگان هر کدام ۱۱ واقعه، پنجشیر ۹‌ واقعه، پروان و ننگرهار هر کدام ۸ واقعه، کنر ۷ واقعه، هلمند ۵ واقعه، بدخشان و غزنی هر کدام ۴ واقعه، جوزجان و سرپل هر کدام ۳ واقعه، پکتیکا ۲ واقعه، زابل و پکتیا هر کدام ۱ واقعه" به ثبت رسیده است.

آقای مجروح همچنین گفت که در این ۲۴ ساعت گذشته، ۵ تن در اثر بیماری کووید-۱۹ جان داده و ۶۵ تن هم صحت یاب شده‌اند.

به اساس معلومات وزارت صحت، مجموع ثبت رویدادهای مثبت در کشور به ۴،۴۰۲ واقعه، مجموع واقعات فوتی ۱۲۰ و شمار صحت یاب شدگان هم به ۵۵۸ تن می‌رسد.