خبرگزاری باختر: طالبان بر یک مخفیگاه داعش در کابل عملیات کردند

آرشیف - یکی از مخفیگاه های گروه داعش در کابل.

حکومت طالبان یک بار دیگر از راه‌اندازی یک عملیات بر یک مخفیگاه شاخۀ ولایت خراسان گروه دولت اسلامی معروف به داعش در کابل خبر داده است.

خبرگزاری دولتی باختر در کنترل حکومت طالبان شب گذشته (24 سرطان) نوشته بود که این عملیات در ولسوالی بگرامی ولایت کابل راه‌اندازی شده، اما در این باره جزئیات بیشتر ارائه نکرده است.

اما یک منبع آگاه حکومت طالبان به شرط افشا نشدن نامش به رادیو آزادی ادعا کرد که در این عملیات که شب گذشته در شهرک میرویس ولسوالی بگرامی ولایت کابل بر یک خانه انجام شد، دو تن از افراد مسلح شاخۀ ولایت خراسان گروه داعش کشته شده و یک تعداد سلاح و مهمات آنان نیز بدست آمده است.

منبع افزوده که این افراد از دیر زمانی به این سو تحت نظارت استخبارات حکومت طالبان قرار داشتند و عملیات را هم همین نیروهای ویژه استخبارات طالبان انجام داده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان و عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخلۀ حکومت طالبان به پرسش‌های رادیو آزادی در مورد این عملیات پاسخ ندادند.

اما خبرگزاری اسلامی افغان (AIP NEWS) به نقل از برخی منابع ادعا کرده که در این عملیات سه تن کشته شده و شش تن بازداشت شده اند.

در خبر این هم آمده است که در میان کشته شدگان یک زن نیز شامل است و بازداشت‌ شدگان شامل دو زن و چهار کودک می‌باشند که در این میان یک میل سلاح نیز بدست آمده است.

اما تا هنوز هیچ منبع رسمی این معلومات را تأیید نکرده است.

تا هنوز هویت کشته شدگان مشخص نیست.

این بار نخست نیست که حکومت طالبان از راه‌ اندازی عملیات بالای پناهگاه‌های شاخۀ خراسان داعش در کابل خبر می‌دهد، پیش از این نیز بارها از راه‌اندازی عملیات در مناطق مختلف کابل خبر داده است.

به تاریخ نهم می سال جاری میلادی خبرگزاری باختر تحت کنترل حکومت طالبان خبر داد که در نزدیکی کوچۀ شمشاد چهاراهی بتخاک، انجینر عمر، معاون والی شاخه ولایت خراسان گروه دولت اسلامی "داعش" کشته شده است.

آرشیف - عملیات طالبان بالای یک خانه که ادعا کرده اند که افراد شاخه ولایت خراسان گروه دولت اسلامی داعش در آن جابجا شده بودند

به همین گونه طالبان در هرات، نمیروز، مزارشریف، ننگرهار و کنر از عملیات بر ضد افراد مسلح شاخه ولایت خراسان گروه دولت اسلامی "داعش" خبر داده و ادعای کشته شدن افراد مهم این گروه و بازداشت آنان را کرده بودند.

اما با این همه مقام‌های مختلف گروه طالبان بارها از نابودی این گروه در افغانستان سخن گفته اند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ حکومت طالبان در ماه مارچ سال جاری میلادی در گفت‌وگو با تلویزیون ملی تحت کنترل حکومت طالبان گفت که در افغانستان داعش وجود ندارد.

اما شورای امنیت سازمان ملل متحد به تاریخ هشتم مارچ در یک گزارش خود گفت که دست کم ۲۳ گروه هراس‌افگن در افغانستان فعال اند و این گروه‌ها می‌توانند که پناه‌گاه‌های امنی در این کشور پیدا کنند.

شورای امنیت در این گزارش در مورد افزایش افراد مسلح شاخه ولایت خراسان گروه دولت اسلامی "داعش" و تهدیدات آن در افغانستان نیز هشدار داده بود.

از سوی دیگر جنرال مایکل کوریلا، فرمانده عمومی فرماندهی مرکزی (سنتکام) امریکا به تاریخ دوم ماه مارچ در نشست استماعیۀ کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا گفت، در حال حاضر شمار افراد مسلح شاخه ولایت خراسان گروه دولت اسلامی "داعش" در افغانستان به ۲۲۵۰ تن می‌رسند، اما طالبان این گفته‌ها را رد کرده بودند.

این در حالی است که در برخی حملات شاخه ولایت خراسان گروه دولت اسلامی "داعش"، مقام‌های بلند پایۀ طالبان از جمله والی، فرماندهان و عالمان طرفدار طالبان کشته شده اند.