نشریۀ آنلاین نشنل انترست : تعامل با طالبان به سود امریکا است

تصویر آرشیف: افراد طالبان در کابل

روزنامۀ واشنگتن اگزمینر

  • روزنامۀ واشنگتن اگزمینر در مطلبی به انتقاد ها از ادارۀ رئیس جمهور جوبایدن در خصوص خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پرداخته است.

در مطلب می خوانیم که شماری نظامیان سابق ایالات متحده ، ادارۀ بایدن را مقصر هرج و مرج در روند خروج قوای امریکایی از افغانستان می دانند.

روزنامه می نویسد که دگروال متقاعد سِت کروم رِچ٬ درستیزوال سابق عملیات ویژۀ فرماندهی مرکزی اردوی امریکا ، دگروال متقاعد کریستوفرکولیندا یک فرمانده پیشین امریکا در افغانستان و جکوب اسمیت یک نظامی دیگر ایالات متحده در مورد هرج و مرج در روند خروج از افغانستان در نشست استماعیۀ کمیتۀ فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده به روز پنجشنبه معلومات دادند.

واشنگتن اگزمینر همچنان نوشته است که قانونگذاران جمهوریخواه با استفاده از این فرصت در بارۀ هفته های پایانی روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تمرکز کردند درحالیکه دموکرات ها گفته اند که نظر کانگرس برای درس های آموخته شده باید فراتر از هفته های پایانی جنگ باشد.

نیروهای امریکایی و دیگر قوای بین المللی در پایان ماه آگست سال ۲۰۲۱ به طور کامل از افغانستان بیرون شدند ، اقدامی که در داخل و بیرون ایالات متحده با انتقاد هایی به همراه بوده است.

اما رئیس جمهور جو بایدن پیوسته از تصمیم در زمینۀ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان دفاع کرده است.

نشریۀ آنلاین نشنل انترست

  • نشریۀ آنلاین نشنل انترست در مطلبی می نویسد که تعامل با طالبان به سود امریکا است.

نشریه مینویسد که در نزدیک به دو سال پس از حاکمیت دوبارۀ طالبان در افغانستان ، برخلاف انتظار برخی ها ، مقاومت در برابر حاکمیت طالبان پراکنده است و احتمالاً گروه نیرومند مخالف طالبان ، داعش است.

نشریه می افزاید ، از اینکه بدیل طالبان موجود نیست و هم در امریکا برای یک حملۀ دیگر به افغانستان تمایل وجود ندارد ، به باور نویسنده به نظر می رسد که برای منافع امریکا گزینۀ اندک بد ، کار مشترک با رژیم فعلی در افغانستان است.

نشنل انترست در ادامه می نویسد که تعامل با افغانستان ، در برابر رقبای مانند چین ، موضع ایالات متحده را تقویت می کند.

طالبان در ۱۵ آگست سال ۲۰۲۱ میلادی دو هفته پیش از پایان روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان وارد کابل شدند.

حکومت طالبان را هنوز هیچ کشوری به رسمیت نشناخته است.

رعایت حقوق بشری به خصوص حقوق زنان و دختران توسط طالبان یکی از شرط های عمدۀ جامعۀ جهانی است.