لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۹

هزاران تن در سوریه بخاطر درگیری های شدید منازل شانرا ترک کرده اند


در حالیکه جنگ و درگیری های شدید میان شورشیان و نیروهای دولتی سوریه در پایتخت دمشق و حلب دومین شهر بزرگ این کشور از چندین روز به این سو ادامه دارد، گزارش ها می رسانند که هزاران نفر در نتیجهء این درگیری ها منازل خود را ترک گفته به کشورهای همسایه پناهنده شده اند.

در حالیکه جنگ و درگیری میان شورشیان و نیروهای دولتی در حلب دومین شهر بزرگ سوریه شدت اختیار کرده است، قوای اردوی سوریه به رهبری برادر رییس جمهور بشارالاسد با استفاده از هیلی کوپترها امروز بر ناحیه های زیر تصرف شورشیان در دمشق هجوم بردند.

سازمان نظارت حقوق بشر در سوریه که مقر آن در لندن است می گوید، لوای چهارم اردوی سوریه به رهبری ماهرالاسد، برادر رییس جمهور بر ناحیهء برزه در دمشق حمله نموده که در نتیجه تعدادی زیاد از اهالی منطقه را ترک گفتند.

ولی آژانس خبر رسانی دولتی سوریه می گوید، عساکر دولتی یک ناحیهء دمشق را از وجود تروریستان تصفیه کرده است. رژیم سوریه مخالفان خود را تروریست می خواند.

تلویزیون دولتی تصویر های از کشته شده گان و همچنین اسلحه و وسایل ارتباط را نشان داد که طبق گزارش از شورشیان به دست آمده است.

سازمان نظارت حقوق بشر سوریه گفت، عساکر دولتی در حمله بر ناحیهء برزه در دمشق از تانک ها و موترهای زرهدار کار گرفته و تیر اندازان مخفی را بر سر بام ها جابجا ساخته اند.

گزارش ها می رسانند که تعداد زیاد عساکر به این ناحیه هجوم برده و ده ها نفر از منطقه فرار کرده اند.

در عین حال گزارش ها از درگیری های شدید میان شورشیان و نیروهای دولتی در برخی نواحی حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و مرکز تجارتی این کشور خبر می دهند.

جنگ و درگیری از روز جمعه به این سو در شهر حلب ادامه دارد.

یک تن از مخالفان دولت به آژانس خبر رسانی فرانسه گفت که نیروهای دولتی برای خارج ساختن ناحیهء صلاح الدین از تصرف شورشیان بامداد امروز حمله کردند.

جنگ و درگیری در پایتخت دمشق و شهر حلب در حالی ادامه دارد که شورشیان روز شنبه حملات را در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه، اردن و عراق انجام دادند تا معبرهای سرحدی را زیر تصرف خود در آورند و یا کنترول خود بر این معبرها را مستحکم سازند.

سازمان نظارت حقوق بشر در سوریه می گوید، از هنگام آغاز قیام در برابر رژیم بشارالاسد در سوریه بیش از نوزده هزار نفر در شانزده ماه گذشته در این کشور کشته شده اند که اکثریت غیر نظامیان می باشند.

صد ها هزار نفر دیگر به کشورهای همجوار، ترکیه، لبنان و اردن مهاجرشده اند.

گزارش های اخیر می رسانند که در حدود بیست هزار نفر در ظرف 24 ساعت گذشته از سوریه به لبنان رفته اند.
XS
SM
MD
LG