لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۰

کنتایل: از سوی جهادیست های بین المللی اختطاف شده بودم


یک عکاس بریتانوی که یک هفته پیش در سوریه ربوده شده بود گفته است، رباینده گان وی به شمول بریتانوی ها، جهادیست های بین المللی بودند که بر ضد حکومت بشار الاسد می جنگند.

جان کنتایل فلمبردار بریتانوی و همکار هالندی وی جیرون اورلیمنس که به تاریخ نزدهم ماه جولای در شمال سوریه ربوده شده بودند، بعد از یک هفته اسارت از قید رباینده گان آزاد شدند.

کنتایل در یک مقاله که دیروز در سندی تایمز به نشر رسید گفته است، وی در یک کمپ از سوی حدود 30 جهادیست از کشورهای بریتانیا، پاکستان و چیچنیا نگهداری می شد.

کنتایل افزود، وی و همکار هالندی اش به کمک اردوی آزاد سوریه توانستند از قید این جهادیست ها فرار کنند.

اردوی آزاد سوریه یکی از گروه هایست که بر ضد رژیم بشار الاسد مبارزه می کنند.

بر اساس گزارش آژانس خبری فرانسه، جان کنتایل، و همکار هالندی اش جیرون اورلیمنس هر دو در جریان فرار از قید رباینده گان، در اثر فیر این جهادیست ها زخم برداشتند.

به گفته کنتایل، در حالیکه دست ها و پاهایش بسته بودند، از چنگ رباینده گان برای زنده گی اش فرار می کرد و چند جوان بریتانوی که به لهجه مردم جنوب بریتانیا صحبت می کردند، بالایش فیر می کردند.

به گفته کنتایل این تندروان کله شینکوف های شان را به سوی یک عکاس بریتانوی گرفته بودند، یک لندنی در مقابل لندنی دیگر در منطقه کوهی که شباهت به تپه های سکاتلند داشت.

به گفته جان کنتایل، یک سوریه یی هم در بین آنان دیده نمی شد و این صحنه دور از تصور بود.

به گفته وی، حدود ده تن از رباینده گان به انگلیسی صحبت می کردند که 9 تن آنها لهجه لندن داشتند. در بین این ده نفر حتی دو تن آنها به عربی صحبت کرده نمی توانستند.

وزارت خارجه بریتانیا این را تایید کرده است که کنتلایل در یک کمپ در سوریه نگهداری می شد، ولی افزود در مورد این ادعا که گویا بریتانوی ها در مبارزات ضد بشار الاسد دخیل اند، تحقیقات جدی می کند.
XS
SM
MD
LG