لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۱

ابراهیمی: خشونت در سوریه باید بطور فوری متوقف شود


اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیهء عرب برای حل بحران سوریه
اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیهء عرب برای حل بحران سوریه
اخضر ابراهیمی نمایندهء بین المللی و دیپلومات های ارشد امریکا و روسیه خواستار حل سیاسی فوری برای پایان جنگ داخلی در سوریه شدند.

اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای سوریه دیروز بعد از گفتگو با ویلیم بُرنس معاون وزیر خارجه امریکا و میخاییل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در شهر ژینو، گفت:

« ما همه از رنج و درد بیکران مردم سوریه خیلی عمیق با خبر هستیم که از مدت طولانیست گسترش یافته است. ما همه به نیاز فوری پایان این خونریزی، تخریب و تمام اشکال خشونت در سوریه، تاکید کردیم. »

نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب اضافه کرد، برای جوانب درگیر تصریح شود که حل بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

سازمان ملل متحد تخمین می کند، از آغاز اعتراضات علیه رژیم بشارالاسد در ماه مارچ سال 2011 میلادی به این سو، بیشتر از 60 هزار نفر کشته شده اند.

در رابطه به بحران سوریه مسکو و واشنگتن اختلافات عمیق دارند. واشنگتن از مخالفین حمایت می کند، تقاضا دارد که بشارالاسد باید قدرت را ترک کند، در حالیکه روسیه از اسد حمایت می کند.

دمشق روز پنجشنبه اخضر ابراهیمی را بعد از این که او هر گونه نقش را برای بشارالاسد در حکومت انتقالی پس از جنگ رد کرد، یک شخص مغرض و جانبدار عنوان کرد.

در همین حال، گزارش ها از شوریان حاکی از آن اند که آنها یک پایگاه هوایی ستراتیژیک را در شمال غرب بعد از جنگ شدید چند روزهء با نیرو های دولتی تصرف کردند.

گزارش ها می گویند، هزاران جنگجوی اسلامگرا این میدان هوایی را از ماه نوامبر به این سو، محاصره کرده بودند.

هلیکوپترها از این پایگاه نظامی برای حمله بر مناطق تحت کنترول شورشیان استفاده کرده و نیرو های دولتی را در آنجا، اکمالات می کردند.
XS
SM
MD
LG