لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۰

در اثر یک انفجار نیرومند در سوریه، 12 تن کشته شدند


یک انفجار قوی مناطق شمالی شهر حلب سوریه را تکان داد.

فعالان گفتند، در نتیجهء انفجاریکه در شمال شهر حلب، در یک منطقهء که توسط نیرو های حکومتی کنترول می شد، حداقل 12 نفر کشته و ده ها تن دیگر جراحت برداشتند.

رسانه های دولتی گفتند، انفجار دیروز در اثر فیر راکت شورشیان که در تلاش سرنگونی رژیم رییس جمهور اسد در سوریه اند، صورت گرفته است. اما گروه های مخالف می گویند، حملهء هوایی نیرو های دولتی باعث این انفجار شده است.

شخصی که نه خواست هویت وی افشا شود، به خبرگزاری رویترز این انفجار را شدید خوانده گفت که او حداقل 20 نفر را دید که به شفاخانه انتقال یافتند:

« ما خواب بودیم. پیش از نماز جمعه بود که دفعتاً یک انفجار بزرگ را در یک ساختمان دیدیم. نصف این ساختمان منهدم شد. من با 4 و یا 5 نفر کمک کردم که امبولانس ها رسیدند. آنها حدود 20 تن را با خود بردند. این دومین باریست که در اینجا انفجارصورت می گیرد. بار اول سه ماه قبل اتفاق افتاد و یک ضربه برزگی بالای همین ساختمان وارد شد. اما بار دوم تمام منطقه تخریب شد. آنها از همان طریقه که بر یک پوهنتون حمله کرده بودند در منطقه مسکونی نیز استفاد کرده بالای مردم حمله کردند.»

در اوایل هفتهءگذشته، دو انفجار پیهم در ساختمان پوهنتون حلب، بیشتر از 80 کشته بجا گذاشت و هر دو طرف درگیر «حکومت و شورشیان»، یکدیگر شان را به انجام این حملات متهم کردند.

در حال حاضر، شهر حلب به خط مقدم جبههء نبرد بین نیرو های دولتی و شورشیان، مبدل شده است.

در یک خبر دیگر، فعالان مخالف حکومت سوریه گفتند، یک خبرنگار فرانسوی متولد بلجیم در اثنایکه از جنگ بین نیرو های دولتی و شورشیان در شهر حلب، گزارش می داد، در نتیجه فیرعساکر اردو کشته شد.

فعالان خبر دادند که اویس دیبایی روز پنجشنبه کشته شده بود. فعالان عکس کارت هویت خبرنگاری و تصویر ویدیویی جسد دیبایی را آنلاین نشر کرده اند.

به گفته سازمان خبرنگاران بدون مرز مستقر در پاریس، تا اکنون حداقل 17 خبرنگار مسلکی در جریان ارایه گزارش از جنگ سوریه کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG