لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۵

اپوزیسیون سوریه پیشنهاد وزیر خارجه آنکشور را رد کردند


اپوزیسیون سوریه دیروز، پیشنهاد ولید ال معلم وزیر خارجه آنکشور را رد کرد که از آنها خواسته است، سلاح شانرا به زمین گذاشته و جهت ایجاد یک کابینه جدید با رژیم بشار ال اسد، مذاکره کنند.

ال معلم به روز شنبه در یک مصاحبه گفت، تنها اپوزسیون نشنلست می تواند در حکومت جدید شرکت داشته باشد ولی افزود، هیچ خواست در مورد آینده بشار ال اسد، قابل قبول نیست.

منتظر ماخوص سفیر ایتلاف ملی انقلابی سوریه و نیروهای اپوزیسیون آنکشور در پاریس دیروز در عکس العمل به این خواست وزیر خارجه سوریه گفت، اعضای اپوزیسیون هیچگاه حکومتی را با رژیم سوریه تشکیل نخواهند داد زیرا این رژیم، از قبول یک حل سیاسی در آنکشور اباز می ورزد.

« در فرانسه یک ضرب ال مثل است که می گویند، دیدن خواب ممنوع نیست، بیانات ولید ال معلم مثل یک خواب است. اپوزیسیون مخصوصاً ایتلاف مخالفین رژیم سوریه، هرگز حکومتی را با رژیم ال معلم تشکیل نخواهد داد زیرا ما برای رژیمی که مردم خود را می کشد چیزی برای صحبت کردن نداریم. و آنها برای دریافت یک راه حل سیاسی، اصلاً کاری نمی کنند. »

منتظر ماخوص و دیگر رهبران اپوزیسیون سوریه دیروز دومین دور جلسات شان را در استانبول، به هدف ایجاد یک حکومت انتقالی، دایر کردند.

انتظار می رود آنها همچنان، در پایان ماه جنوری در پاریس ملاقات کنند.

اپوزیسیون سوریه تلاش دارد، بالای نگرانی های بین المللی از بروز خشونت های قومی و فرقوی در سوریه، بعد از سقوط احتمالی رژیم بشار ال اسد، تمرکز نموده و روی راه های جلوگیری از آن بحث کنند.
XS
SM
MD
LG