لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۸

حکومت سوریه امریکا را مورد انتقاد قرار داد


سوریه ایالات متحده امریکا را بخاطر کمک به نیرو های ضد حکومت سوریه مورد انتقاد قرار داد.

رسانه های دولتی سوریه تصمیم اداره اوباما را مبنی بر تهیه کمک به شورشیان که برای سقوط بشار اسد می جنگند مورد انتقاد قرار دادند و هوشدار دادند که این حرکت می تواند منافع ایالات متحده امریکا را در شرق میانه صدمه بزند.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، در سرمقاله روزنامه دولتی الثوره گفته شده که تهیه کمک های مالی و سایر کمک های غیر نظامی به نیرو های مخالف، بیانگر اینست که واشنگتن از تروریزم در سوریه حمایت می کند.

روزنامه به روز شنبه هوشدار داد که این تصمیم می تواند عکس العمل هایی را در پی داشته باشد.

حکومت سوریه، شورشیان را که علیه نیرو های بشار اسد می جنگند بحیث تروریست هایی می داند که در صدد ویرانی این کشور می باشند.

در عین زمان، بن کمی مون سرمنشی ملل متحد به روز جمعه در یک کنفرانس خبری در جینوا اوضاع سوریه را وخیم خواند و گفت:

« اوضاع در سوریه روز بروز خراب تر می شود. تعداد مهاجرین به سرعت نزدیک به یک ملیون می رسد. من راجع به خشونت های فرقه ای و اثرات سرازیر شدن مهاجرین به کشور های همسایه نگرانی دارم. این مهم است که خشونت ها متوقف شوند، از اخضر ابراهیمی نماینده خاص مشترک حمایت گردد و یک دیالوگ سیاسی آغاز شود.»

سر منشی ملل متحد گفت: من یکبار دیگر از شورای امنیت، رهبران منطقوی و مردم سوریه می خواهم برای حل مشکل متحد شوند.

او گفت: تا چه وقت ما شاهد کشتن و بیجا شدن مردم به این شکل باشیم.

جان کری وزیر خارجه امریکا به روز پنجشنبه اعلان کرد که از آغاز خشونت ها به این طرف، این اولین بار است ایالات متحده به صورت مستقیم مواد غذایی و کمک های طبی به شورشیان تهیه می دارد.

کری همچنان کمک 60 ملیون دالر اضافی را به مخالفین سیاسی حکومت سوریه تعهد نمود.

قصر سفید می گوید: پوتین و اوباما از مذاکرات و مشوره های مفید میان جان کری وزیر خارجه امریکا و سیرگی لافروف وزیر خارجه روسیه روی موضوع انتقال سیاسی سوریه استقبال نمودند.
XS
SM
MD
LG