لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۷

وزیر خارجه بریتانیا اظهارات رییس جمهور سوریه را محکوم کرد


ویلیم هیگ وزیر خارجه بریتانیا
ویلیم هیگ وزیر خارجه بریتانیا
ویلیم هیگ وزیر خارجه بریتانیا اظهارات اخیر بشارالاسد رییس جمهور سوریه را محکوم کرد.

رییس جمهور سوریه در مصاحبهء خود با روزنامه سندی تایمز گفت: او از قدرت کنار رفتنی نیست و از بریتانیا به خاطر حمایت از شورشیان در نزاع جاری در سوریه انتقاد کرد.

بشار الاسد حکومت بریتانیا را نکوهش کرد و نقش آن را در بحران سوریه ساده لوح و غیر واقعی خواند.

« چگونه ما می توانیم توقع یک نقش بریتانیا در نزاع سوریه را داشته باشیم، در حالیکه این کشور تلاش نظامی ساختن مشکل را دارد؟ چگونه شما می توانید که از آنها تقاضای بازی کردن یک نقش برای آرامی و بهبودی وضعیت را داشته باشید. ما چگونه می توانیم از آنها توقع کاهش اعمال خشونت را داشته باشیم در حالیکه آنها می خواهند تدارکات بیشتر نظامی به دهشت افگنان بفرستند و تلاش ندارند تا زمینه تفاهم میان مردم سوریه را فراهم کنند؟ این منطقی نیست.»

ولی ویلیم هیگ وزیر خارجهء بریتانیا در واکنش در برابر این ادعای رییس جمهور سوریه روز یکشنبه گفت: اظهارات بشارالاسد در این مصاحبه عاری از حقیقت است که نمی توان آن را از رهبر یک کشور در دوران معاصر تصور کرد.

« این شخصی است که بر این قتل و کشتار حکومت می کند. و پیام ما برای او این است که ما مردم بریتانیا به مردم مواد خوراکی می فرستیم و سرپناه تهیه می کنیم. ما به مردمیکه زیر فرمان او بی خانمان شده اند لحاف می فرستیم. ما مردمی هستیم که به کسانیکه از سوی عساکر این مرد، رییس جمهور بشارالاسد زخمی شده اند کمک های طبی می فرستیم.»

بریتانیا و اکثریت کشور های اروپای غربی، امریکا و چندین کشور عربی از شورشیان در سوریه حمایت می کنند و در حکومت آینده سوریه کدام نقش را به بشارالاسد نمی بینند.
XS
SM
MD
LG