لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۸

روسیه: امریکا و فرانسه کنفرانس صلح سوریه را برهم می زنند


 لافروف وزیر خارجهء روسیه
لافروف وزیر خارجهء روسیه
وزیر خارجهء روسیه می گوید: کشورهای غربی به شمول امریکا و فرانسه تلاش ها به هدف برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در مورد سوریه را بر هم می زنند. لافروف این سخن را دیروز در شهر پاریس مرکز فرانسه گفت.

یک روز پیش ازین سخنان، اتحادیهء اروپا گفت که بخش های از تحریم تسلیحاتی را علیهء سوریه رفع می کند. گفته می شود، این اقدام راه را برای ارسال احتمالی محموله های سلاح به مخالفان سوریه هموار می سازد.

معاون وزیر خارجهء روسیه سرگی ریابکوف دیروز اتحادیهء اروپا را به پیشبرد سیاست دوگانه متهم کرد:
« در واقع، اتحادیهء اروپا بر آتش این منازعه تیل بیشتر می اندازند و برگزاری کنفرانس بین المللی صلح برای حل بحران سوریه را خراب می کنند. اتحادیهء اروپا باید در کامیابی این راه حل سیاسی بسیار علاقمند می بود. »

در پاسخ به این اظهارات، پاتریک وینتریل سخنگوی وزارت خارجهء امریکا گفت که از رفع بخش تحریم تسلیحاتی توسط اتحادیهء اروپا در مورد سوریه پشتیبانی می کند. وینتریل همچنین از فرستاده شدن انواع مختلف سلاح های روسی به رژیم اسد انتقاد کرد.

وینتریل افزود:
« ما ارسال هرگونه سلاح را به رژیم اسد تقبیح می کنیم. ما دیده ایم که رژیم اسد ازین سلاح ها چگونه استفاده می کند. وقتی در مورد مخالفان صحبت می کنیم، این گروه متفاوت است و این ها کسانی هستند که از خود در برابر حملات رژیم دفاع می کنند. »

در بیت المقدس، وزیر دفاع اسرائیل، موشه یعلون گفت که سیستم ضد طیارهء روسیه که به مقصد سوریه آماده شده، هنوز از خاک روسیه بیرون نشده است. یعلون گفته که اگر چنین شود، اسرائیل می داند که چی کند.

قبلاً، امریکا و روسیه پیشنهاد کرده بودند که کنفرانس بین المللی صلح در مورد سوریه در ماه آینده برگزار شود.
XS
SM
MD
LG